Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Cum să te faci observat de bloggeri mai mari?

Există clar percepţia că mai marii blogosferei noastre sunt întru-un turn de fildeş şi noi restul muritorilor încă ne războim cu diverşi crocodili şi şerpi care hălăduiesc pe lângă turnul în cauză. Şi ne dorim să îi atingem, să le câştigăm inima, SĂ NE BAGE ÎN SEAMĂ. Cum rezolvăm asta?

1. În primul rând îi dăm jos de pe piedestal.

Nu, nu te lua de guler cu zoso, arhi sau orice blogger ai tu in lista de “sfinţi”. Încetează să te mai gândeşti la ei ca la nişte supra-oameni. Da, sunt bloggeri în România cu un trafic care intimidează. Cu un stil de scris care te face praf, pentru că ştii că tu nu poţi atât de multe. Nu îi idolatriza, disecă-le siturile, încearcă să afli de ce îi citeşte lumea şi mai ales de ce tu îi consideri mari.

Din ce fac ei, tu ce ai face? Poate că nu este în stilul tău să te iei de guler cu autorităţile, că nu ştii niciodată. Sau nu te interesează scandalurile. Dar te atrag articolele în care oferă informaţii într-un mod care te acaparează, modul în care găndesc un “punch-line” etc.

Vezi ce îi face buni şi aplică şi tu. E clar că poate nu ajungi la succesul lor, dar sigur ceva se îmbunătăţeşte. Pentru că urmează CONTACTUL cu zeii tăi:

2. Până şi eu pot comenta pe blogul lor.

Da şi mai primeşti şi link back. Cu sau făra follow, important sau nu pentru tine. Un comentariu deştept este bun pentru blogul în cauză ca şi informaţie, dar este bun pentru tine mai ales, pentru că tocmai am început “the personal branding”. Nu spune prostii, nu spama, nu te comporta aşa cum nu ţi-ai dori să se comporte altul pe blogul tău.

Combate politicos şi cu argumente. Niciun blogger deştept nu îţi şterge comentariul, chiar dacă nu eşti de acord. O atitudine agresivă nu dă bine, pentru că va şti toată lumea că eşti un certăreţ şi slobod la gură. Scrie mereu elaborat şi corect. Dovedeşte CĂ POŢI ARGUMENTA şi că îţi păstrezi calmul în orice situaţie. Şi de ce nu l-ai păstra? Omul are dreptul să creadă ce vrea, că doar e pe blogul lui. Dacă argumentele nu ajută, încetează să combaţi ideea. Nu pleca de pe site de tot, poate sunt alte articole care nu te supără atât.

Orice comentariu este un exemplu de cum stii tu să creezi conţinut. Cei care îl citesc îşi fac imediat o opinie: “interesant”, “absurd”, “ce bou”, “are umor” etc. Linkul acela ţi-i aduce pe blog şi culmea, de multe ori chiar “ăla mare” vine să vadă ce ai mai scris.

Un blogger “mare” este iubitor de conţinut. Este dependent până la urmă şi faptul că tu eşti mic nu înseamnă că eşti neimportant. Joacă-ţi cartea talentului cum trebuie şi ai şanse de a ieşi la lumină.

3. E la modă să te iei de zoso .. abţine-te!

Se vorbeşte de cele 15 minute de faimă … poate ai mai mult .. câteva zile în care lumea vine ca la accident să vadă cum vă “rupeţi” in înjurături. Chiar asta este imaginea pe care o doreşti? Să fii încă un fraier care se ia de un blogger mare pentru o zi în care să aibă 200 de unici? Ştii că dacă scrii bine poţi avea 200 de unici ÎN FIECARE ZI? Poate şi mai mulţi.

Dacă ai călcat pe bec sau ai fost implicat fără voie într-un scandal, explică politicos şi lasă scandalul să se stingă. În tot acest timp scrie bine pe blog pentru a dovedi că este un “accident” şi că meriţi chiar şi atenţia negativă primită. Dacă este cazul să îţi ceri scuze, fă şi asta. Din nou demn şi politicos. Dovedeşti că ai caracter, pe lângă talent la scris.

4. Încetează să te victimizezi public

Comentarii de genul “nu mă baga în seamă x pentru că e mare şi tare şi eu sunt nimeni” te pun din nou într-o lumină proastă. Eşti perceput ca o ţaţă supărată că n-a salutat-o vecina profesoară de la 2. Orice blogger cu trafic şi multe comentarii pe zi ARE DE LUCRU!

Sincer. Zeci de comentarii de citit, articole noi de creat, statistici de studiat, pregătit poate o prezentare pentru un workshop. Poate mai are şi familie amărâtul, că doar nu trăieşte în pădure.

De câte ori nu te plângi şi tu că nu mai faci faţă numărului de email-uri de pildă? Că după căteva săptămâni de scris te asaltează tot felul de necunoscuţi care vor să ştie ce secret ai, cât costă publicitatea la tine pe blog, dacă le pui link moca etc. Înmulţeşte asta de multe ori şi imaginează-ţi cum este pentru un blogger cu trafic foarte mare. Câte zeci de asemenea mesaje primeşte? Poate sute.

Acum ÎNŢELEGI că eşti doar unul din mulţime dacă nu ştii să atragi atenţia prin calitate şi ingeniozitate. Şi în momentul în care devii tot mai bun, simţi şi tu plictis, citind a suta oară un email prin care un “neica nimeni” îţi cere să îi instalezi wordpress, să îi faci un skin sau să îi pui link pe site. Şi te apucă o sfântă mânie, pentru că îţi dai seama că NU te respectă şi nu îi pasă că exişti şi pentru altceva decât pentru a-l slugări.

În timp îţi stabileşti niste relaţii de “blogroll” şi ridici pas cu pas ştacheta. După ce ajungi la un PR de 3 să zicem şi ai 400 de articole deja scrise, parcă nu mai alergi să faci exchange cu un blog nou, cu 3 articole şi alea cu funnies sau videoclipuri cu muzică proastă. E normal să fi selectiv, aşa cum este normal ca un blogger mai mare să fie selectiv.

Şi ce dacă până la urmă nu ai acces cu link pe situl în cauză? Îţi rămâne încă posibilitatea de a comenta pe blogul omului şi de a prinde trafic de acolo. Şi poţi lega prietenii cu bloggeri mai mici (cam de nivelul tău de pildă), care scriu excepţional şi cu care doreşti să te asociezi.

Trebuie să înţelegi că nimeni nu îţi datorează nimic şi să îţi clădeşti o reputaţie de om serios, de blogger harnic şi talentat. Să ai mereu o atitudine pozitivă şi în timp relaţiile cu “cei mari” se vor schimba.

5. Cine te ţine să nu te întâlneşti cu ei?

Am reuşit până acum să mă vad personal cu destui bloggeri deja. Unii mai mari, alţii mai mici. Clar, toţi oameni interesanţi. Cea mai mare realizare a fost întâlnirea de la Berlin cu însuşi Zoso. Am comentat pe blogul lui (când menţiona că se întoarce la nemţi), şi am aruncat aşa din întâmplare: “şi eu sunt weekendul viitor. Vrei să ne vedem?”

Da! Ăsta a fost răspunsul. Am trimis apoi un email detaliind informaţia despre când merg exact şi când sunt disponibilă pentru meeting şi am lăsat un număr de telefon, cu rugămintea de a-mi da şi el numărul, pentru a-l putea contacta când ajung. L-am primit într-un mail următor şi l-am memorat în telefon.

Sâmbătă la 10-11 ora locală am sunat şi am stabilit împreună unde să ne întâlnim. Am povestit cred vreo 6 ore. De la chestii personale (care aşa vor rămâne) la blogging, bani pe net etc. Teh blogfather s-a dovedit a fi un tip cu care să îţi fie drag să vorbeşti mult şi bine.

Aştept clar să mai văd şi alţii sau să mă reîntâlnesc cu bloggeri deja cunoscuţi. Nu e niciunul superman, sunt doar indivizi care ştiu cum să îşi vândă ideile şi care clar au muncit enorm până să ajungă unde sunt.

Ca o concluzie pentru toată poliloghia asta …

  • scrie bine şi constant
  • comentează pe cât mai multe bloguri
  • comentează informativ, atrage prin mesajele tale
  • nu te implica în scandaluri
  • încearcă să oferi peste tot o imagine profesională
  • nu fi ranchiunos şi nu aştepta nimic de la nimeni
  • fii prezent la întâlniri de bloggeri din zona ta şi creează-ţi propria reţea de prieteni din blogosferă
  • gândeşte-te mereu că nimic nu se face peste noapte. Cu muncă şi talent, VEI FI REMARCAT.
Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

132 Comments

  1. Ma uit la numarul de comentarii din articolul asta si ma intreb: ce vrei sa spui tu de cei mari cand tu esti asa de mare? Mai arunc o privire la alexa si estimez traficul tau la 8-900/zi..
    Incerc sa gasesc reclama in blog…mai nimic..si nu pot sa zic decat FELICITARI – nu apucasem sa citesc tot postul insa acum am recitit…ba chiar l-am recitit..

    • Bloggerii pot genera castig si fara a afisa reclame. Intre timp vad ca au aparut vreo 2. Si inca ceva: foarte bun articol.

  2. Chiar ma gandeam sa imi fac un blog si m-am uitat peste cateva ca sa imi fac o idee. Cand ma uit la al tau imi vine sa ma las pagubas sau sa ma mai gandesc inca o data daca chiar voi putea sa il mentin. Daca il voi sterge peste un an va fi doar o pierdere de timp.

  3. Carturar is mica de tot inca 🙂

    Multumesc frumos pentru cuvintele frumoase, dar sunt inca o insecta.

    Portabilitate .. nu e o pierdere. Ai pierde anul daca ai visa la asa ceva si nu ai incerca. Nu tot ce am facut in lumea asta a mers OK, dar am incercat 🙂

  4. Interesante si utile sfaturi. Ma bucur ca nu sunt vorbe goale si le pui si in aplicare. De ce zic asta? E sunt unu mic si marunt si nici n-aminceput de mult cu bloggingul, dar desi o fac destul de rara si imi da asa o satisfactie cand vad cate un cititor nou. Nici nu ma asteptam sa comentezi la mine pe blog, chiar nu stiu de unde ai venit si ce te-a facut sa si comentezi. Oricum eu iti multumesc.
    Sigur trebuie sa ne dam seama ca “aia mari” sunt foarte ocupati si nu au timp si de “aia mici”. Nici nu ar fi corect sa ii bage in seama pe toti. Cred ca articolul asta ar merita un loc si pe “maibun.ro” a lui zoso ca sa afle cat mai multi de aceste sfaturi.

  5. Perti merci de cuvintele frumoase. Hai sa iti spun cum am dat de tine, inainte sa te vad aici (si multumesc si eu de vizite si comentarii). Ai comentat pe un alt blog (habar nu am daca e din “aia mari” sau nu).Am obiceiul sa dau si eu cate un “open in new window” si sa vad cine ce comenteaza. Am vazut articole interesante si normal ca am comentat 🙂

  6. But hello and welcome 😉

    Si eu am retineri la a comenta pe unele situri sau la unele articole. Clar tine de feeling si pana la urma de chef. Comunitatea este foarte importanta si pana la urma depinde mult si de tine ca blogger. Pe un site mare e mai greu sa tii fraiele in mana. La 100-1000 de comentarii pe articol (cum au unii) sa mai si moderezi putin comentariile inseamna sa muncesti 10 ore pe zi in disperare. Si sunt si scapari sau poate atitudini care te deranjeaza pe tine ca vizitator.

    Oamenii pe net au un comportament ciudat, asta am vazut si eu. Sunt, asa cum spui tu, tot felul de reactii pe bloguri si unele absolut idioate. Imediat ce creste in importanta un blog, incep sa apara tot mai multe comentarii “de umplutura” pentru a primi link si cativa vizitatori. E normal pana la urma, ca tot zicem noi ca e buna strategia, dar unii lasa jos garda calitatii in comentarii in favoarea cantitatii …

    Nu e atat de usor sa iti formezi un “public”, vad si eu asta tot mai mult 😉

  7. Foarte interesant articolul. Sunt partial de acord cu punctele atinse.
    O mica retinere am, insa, la comentariile pe alte bloguri: parerea mea personala creata pana acum, citind o sumedenie de bloguri si mici si mari, si de noutati sociale si de “poezie”, este ca are importanta enorma si egregorul creat in jurul blogului. Adica autorul, comunitatea cititorilor, si comunitatea comentatorilor. Dar cel mai mult cea a comentatorilor: in unele bloguri nu ma simt confortabil din cauza comentatorilor, parca nu suntem pe aceeasi lungime de unda, chiar daca in esenta imi plac posturile si stilul autorului. Intr-un fel reactioneaza cei de pe cabral.ro, altfel cei de pe serbanhuidu.ro. De la unii nu se intorc vizite, sau gasesti ignoranta totala, si gasesti presarate commenturi perioase numai gen “nu vreau sa te supar, dar…”, de la altii se intorc vizite, primesti la randul tau commenturi, te mai viziteaza si autorul ca i-a placut ce/cum i-ai scris, te simti bine in blogul acela si te face sa revii.
    si sunt bloguri “mari” care nu ma atrag cu nimic. Commenturi de 2 lei, “interesant”, “bv omule”, “nu te mai lua de ei”, etc. De acolo nici nu mi-as dori sa primesc vizite…

  8. 1. nu-l citesc pe zoso, sau aia mari, la blogurile laudate… nu te duce cu sacul 😉
    2.” Poate mai are şi familie amărâtul, că doar nu trăieşte în pădure”, asta mi-a placut…
    3.cumva il lauzi pe zoso?!… (daca DA, citeste 1!)

    …and last, but nost least, NU am blog. mersi.

  9. 1. Bine si constant, cam rar asftel de cazuri.
    2. De ce sa comentezi pe cat mai mult bloguri? comentez doar unde simt nevoia. A comenta pe cat mai multe bloguri doar pentru publicitate individuala se numeste SPAM. 😉
    3. Daca e vorba de un scandal in care stiu ca am dreptate, de ce nu?
    4. Imaginea progesionala n-o ofera nici macar Zoso, VisUrat, Oradeanul sau mais tiu eu cine, poate Arhi pe “ici pe colo”.
    5. Chiar nu astept nimic de la nimeni, dar totusi primesc 😉
    6. Am multe alte lucruri de facut decat sa ma intalnesc cu bloggeri din zona mea.
    7. Munca si talent? Pentru un blog? Iau bani pentruc a scriu aici? Nu, atunci de ce munca? Plus ca talentul nu-l prea obtii…probabil doar il finisezi…

    Ce ar trebui sa contina un blog adevarat: https://www.wibsite.com/wiblog/dull/
    Plus ca nuv reau neaparat sa ma fac observat, sunt “observat” de cine trebuie 😉

  10. […] tot ce-mi pot dori e să ajung şi eu să pot scrie la fel de bine ca cei de mai sus. Nu, nu îi idolatrizez. În schimb, apreciez maturitatea de care cei de mai sus dau dovadă în articolele lor şi îmi […]

  11. Sunt informatii folositoare, desi parerea mea personala este ca daca cineva vrea sa fie renumit sa incerce sa o faca singur fara indrumari. Si totusi daca primeste indrumari cat de cat bune atunci sa profite de ele.

  12. uite exact ca la al tau acest post…cand vad 113 (114 cu al meu probabil) parca simt ca nu mai are rost sa scriu nimic ca si asa se pierde in numarul imens de comantarii, asta si daca as avea ceva diferit de zis de restul(putin probabil) ce rost mai are? e intimidant un numar mare de comentatori

  13. MI-a placut faza cu datul jos de pe piedestal.

    E cumva asemanator cu situatia in care iti place o fata frumoasa si nu stii ce sa-i vorbesti sau cum sa te bagi in seama.

    Grozava idea de post 🙂

  14. ce văd aici, de fapt sunt reguli de bun simţ… prin faptul că unii le aplică mai bine sau mai puţin bine, de fapt se vede diferenţa dintre internauţi/bloggeri şi/sau ceilalţi, în genere, gogogloi.
    pe de altă parte, eu până acum nu am înţeles de ce e nevoie de vizitatori dacă plăcerea scrisului deja există. cine scrie, o face ca să comunice ceva, nu scrie ca să placă sau displacă altcuiva… că are şi vizitatori e de fapt un beneficiu colateral, dar nu un scop în sine.
    ..poate sunt eu prea mic şi nu înţeleg…

  15. Bun articol. Imi place claritatea edificatoare a concluziilor in special.
    Intrebare : trebuie sa atat de profesionisiti asa ca imagine ? numai asta e bine, profesionalismul ? o fi asta adevarul absolut si necesar, in materie de blogging si pr personal ?

  16. Salut,

    Ai spus corect multe aspecte despre cum sa te faci observat.
    As avea un comentariu daca imi este permis: cand vine vorba despre comentarea pe alte blog-uri trebuie in opinia mea avuta mare grija unde comentezi. De preferat sa se comenteze pe un blog care este in acelasi domeniu cu blogul tau, dar evident ca este mai greu asa ceva.
    Oricum cred ca cel mai important este sa scrii si sa nu te descurajezi.
    Eu unul scriu despre ceva ce studiez in permanenta si practic ma ajut pe mine si imi este suficient.

    Numai bine,
    Sorin

  17. Într-adevăr, interesant articolul, de interes pentru noi “cei mici”.
    Vad ca este publicat in 2008 si inca atrage vizitatori si comentatori.
    Felicitari! Ai articole frumoase!

  18. Foarte tare articolul:)), mi-ai dat de lucru la noapte, sa-l citesc pe Zoso. Glumesc, ca doar il urmaresc de ceva vreme buna, si imi place ceea ce face dar nu e idol pentru mine. Oricum ii respect munca si bafta sa aibe. Iar despre tine numai cuvinte de lauda. 😉

  19. Frumos!Îmi place felul în care gândeşti şi scrii!
    Mult succes în continuare!

  20. Da.Foarte multe informaţii folositoare.Dacă tu spui că eşti o gâză,eu însemnă că nu exist 😀 Poate mă vor ajuta sfaturile de mai sus.

  21. Bun sfaturi Dojo! Mie imi plac articolele pe care le scrii, ca tematica, idei. Pentru blogeri e bun sfatul, dar pentru cei care vor sa “urce” . Eu cand am putin timp si vreau sa ma informez, destind, decat sa ma uit la niste stiri …care se repeta sau mint, mai bine intru pe bloguri.
    Ma repet : imi place despre ce scrii!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.