Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Preț greșit sau o nouă strategie Auchan?

Pentru că locuim pe lângă singurul (până în acest moment) Mall din Timișoara, am început să-l frecventăm tot mai des. Majoritatea cumpărăturilor casnice le facem la Auchan, asta când nu facem câte o expediție la Lidl sau Kaufland. De acolo am luat multe din necesarul pentru copil, luăm mâncare etc.

Nadia e tot mai încântată de preumblările acolo, pentru că apucă să se „dea” cu banda rulantă și apoi stă cuminte în cărucior, făcând spectacol de câte ori vede banane sau iaurt (are momentan preferințe clare în ceea ce le privește).

Astăzi, că tot am făcut listuța (acum îmi dau seama că am uitat exact untul ei să-l cumpărăm), ne-am înființat iar în magazin. Pentru că tânăra speranță e tot mai interesată de cărți, l-am convins pe tati să mergem și la raionul respectiv, să vedem dacă găsim ceva micuț cu animale (cărțulii cartonate, că le nimicește altfel).

Am dat de una cu animale, destul de consistentă. Preț 4.99 lei. Nu e pentru vârsta ei, undeva la 3-4 ani i-ar fi bună, dar pentru ea acum contează pozele (din care are multe) și e cartonată. Mi-era clar că face sensibil peste prețul respectiv (am fi dat aproape 20 de lei pe 10 pagini cartonate cu niscaiva animale), dar, cum nu cere de mâncare și nici nu se strică, era o achiziție bună. Să nu spun că a mică a început să chiuie și să tragă de ea, să o țină în mână.

La casă am avut surpriza să aflăm că nu costă 4.99 (deși scria FOARTE clar), ci 39 de lei. Drept este că merita banii, dar ne-a iritat situația, așa că am decis să o lăsăm acolo. Ceea ce l-a făcut pe Mircea să se folosească de dreptul său de veto a fost și faptul că NU era prima oară când la raionul respectiv sunt puse prețuri din astea senzaționale, valabile până la casă, când afli că ai de plătit măcar de 5 ori mai mult.

În vară, când au venit nașii Nadiei la noi, i-am dus să mai cumpere una-alta. Și ei au mers la raionul cu cântec, pentru a-i cumpăra fiicei lor de 9 ani ceva cărți românești (o învață românește acasă, deși acolo limba oficială este engleza). Tot cam așa … au luat ceva interesant și s-au dus la casă. Acolo .. surprize-surprize. Pentru că mândra lor nu mai e la vârsta istericalelor, au lăsat cartea cu relaxare și au plătit restul.

Cuget că ar fi o strategie minunată să vinzi cărți pentru copii – în special de 2-4 ani. Vede puradelul cartea, o ia încântat și la casă părintele plătește, dacă nu are chef de o repriză ad-hoc de break-dance printre alți cumpărători.

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

17 Comments

  1. Buna Dojo,

    Sa-ti traiasca fetita si abia asteptam sa-i faci cont pe blog sa ne scrie pataniile ei.

    Referitor la pretul “gresit” sau gresit, nu stiu daca e strategie, dar e clar ilegal. Eu de fiecare data semnalez “greseala” si majoritatea magazinelor accepta sa returneze diferenta de pret. Cei mai multi vanzatori pun produsul pe bon separat ca sa-l poata justifica sau cheama pe loc seful de magazin. Nici un sef de magazin sanatos la cap nu se va certa cu clientul, pentru ca amenda e mult mai mare decat “profitul”.

    PS: La multi ani, pentru ieri.

  2. De ce nu ai solicitat să o cumperi la prețul afișat la raft? Ca și client, legislația îți permitea să faci asta. Eu am aplicat de două ori metoda până acum, cu succes de fiecare dată: acum câțiva ani, la Profi, când un set de ras Gillette era afișat la raft la prețul de 25 de lei, dar de fapt costa dublu și cu cateva zile in urma in Diverta din Mall, cu un pachet de cărți care erau listate la raft la 29 de lei în loc de 59. Niciodată nu mi-a păsat cine va suporta diferența de pret, deși sefa de magazin din Diverta a avut o tentativă de a mă sensibiliza ridicând efectiv tonul la casieriță: “asta e, fă-i discount acum și pui tu banii din buzunar!”. M-am limitat doar la a-i spune că nu e problema mea, că șantajul emoțional nu funcționează și mai mult mi se pare josnic ca un angajat să fie mustrat în public, de față cu clientul.

    • Buna idee si bine de stiut. Las’ ca poate data viitoare facem un pic de scandal. Oricum, dupa cum am precizat intr-un comentariu mai jos, copilul era deja obosit si am preferat sa nu o mai tinem aiurea la parlamentari 🙂

  3. Si eu insist cu cerut pretul de pe raft/din pliant. Stiu ca e dificil de blocat toti ceilalti de la coada, ca obiligi casiera sa cheme pe cineva din magazin, dar tocmai ca le merge fac asta. Iti imaginezi cate persoane nu verifica bonul de cumparaturi si cumpara cartea asa, pac pac?

    Eu nu tac.
    Sunt aproape sigura ca bucuresti@opc.ro m-a trecut in spam 😀 (eu le dadeam si cu produse expirate de pe raft, si cu greseli de traducere in prospect, etc 😀 )

    • Io credeam ca e vreun ‘sale’ ceva, ca de multe ori se mai pune cate un produs la un pret din asta mic. Oricum discutasem ca, daca nu e pretul ala, nu o luam si gata. S-a mirat probabil femeia ca nu avem nici chef de cearta, dar nici nu acceptam pretul, asa ca am lasat-o cum e. Stiu ca puteam face o idee de scandal, poate o si primeam la pretul respectiv, dar nu prea am chef de din astea, mai ales ca fata era deja obosita si nu tineam mortis sa o mai tin cateva minute acolo aiurea numai pentru a-mi satisface dorintele de razboi.

      Daca era la pretul ala, o luam fara discutii, dar 40 de lei pe cartea in cauza, desi faina, nu prea mi-a sunat bine.

    • 1. Arata interesant, cred ca am vazut pachetul asta undeva. Trebuie sa il cautam. Chiar si la 60 de lei 8 bucati e OK. Daca nu, comandam de pe net.

      2. Noi cautam unt fara sare, asa ca am gasit la Auchan unul pe nume Paysan Breton (exista o varianta FARA sare). Altfel luam President, ca-mi place mie mult. Nu-i neaparat de fite, dar cautam ceva gras si de calitate, plus ca incerc sa o tin inca departe de sare macar anul asta.

  4. E o tehnica a lor, ei considera ca te vei simti stanjenit la casa si o sa treci cu vederea.
    Nesimtiti!
    Eu am patit asta la Carrefour, cu un troler. Pret de raft: 230, pret de casa: 730. Intr-un final, s-a aflat ca pretul CORECT este 520.
    Va dati seama ca am stat ceva timp sa ma gandesc, aproximativ jumatate de minut sa inchid portofelul si sa il bag in buzunar.

    PS: Pentru orice ban scoateti din buzunar, cereti bon. Nu ma refer la hypermarket-uri, ca astia fura destul.

    • Noi nu mai avem jena din asta, ca pana la urma e vorba de banii nostri. Am comandat ieri de pe emag un set de 9 carticele (multam Marius de idee – nu mai era pe stoc setul din linkul tau) si azi-maine vin. 30 de lei. Zic ca e OK.

  5. Sa stii ca se intampla si la alte raioane de la Auchan (si nu numai). Eu am patit cu lenjerie ultima data, desi o angajata numai ce pusese promotia si produsele pe raft sub nasul meu. Sunt nesimtiti si merg pe ideea ca noua ne e jena de scandal.

  6. Trebuia sa platesti 39 de lei. Pe urma te duceai la relatii cu clientii si iti returnau restul. E greseala lor, nu a ta. 🙂 Eu am fost in postura ta si exact asa s-a intamplat.

  7. Am patit-o cu o pereche de adidasi si cu un mouse, de fiecare data am platit pretul afisat pe obiect, nu cat cereau ei, cred ca mizeaza pe faptul ca multi nu cunosc legea, chiar daca incearca sa se justifice: ca n-au apucat sa schimbe pretul sau mai stiu eu ce, cred ca e mai convenabil sa insisti sa cumperi obiectul cu pricina la pretul afisat decat sa renunti!

  8. Situatia e dificila mai ales daca ai un pricindel cu tine in momentul respectiv. Niciodata nu am fost adeptul certurilor in magazin, dar incep sa cred ca cei din astfel de supermarket-urilor exact pe asta se bazeaza.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.