Le datorăm copiilor noștri o dantură sănătoasă

5
8
views

Cu toții avem acel bunic sau o străbunică, ce au murit la 90 de ani cu toți dinții în gură, fără să știe de carii și de probleme.

Dar majoritatea celor de vârsta a treia și chiar a doua nu stau atât de bine. Sunt mulți care au amintiri neplăcute de la dentiști (eu inclusiv, pe vremea Împușcatului, când am dat de tot felul de felceri pentru care anestezia era doar un cuvânt în dicționar) și în timp au pierdut mulți dinți (sau chiar pe toți).

Deși am avut și eu dramele mele dentare și am niște dinți păcătoși (OK, nici apetența pentru dulciuri nu ajută), am șanse totuși să ajung la o anumită vârstă cu fildeșii proprietate personală, chiar așa peticiți cum sunt.

Asta este o problemă pe care sper să nu o aibă și copilul meu, așa că trebuie depuse eforturi serioase în acest sens.

De la o igienă orală corectă, pe care să o deprindă de mică, la o alimentație sănătoasă, plus consulturi / curățări profesionale la momentul oportun, toate aceste măsuri ar trebui să ajute.

Nadia momentan stă bine la capitolul dinți, mai trebuie să-i apară ultimii 4, dar restul sunt încă foarte albi și curați.

Îi spală zilnic cu periuța ei și cu o pastă de dinți pentru copii și este extrem de mândră când îi admirăm strungăreața.

Dar e bine ca influențele astea să vină și din afara mediului familial așa că m-am bucurat când am aflat că suntem incluse în campania Zâmbește România.

Chiar dacă are doar 2 ani și jumătate, înțelege suficient încât să batem monedă pe subiectul acesta și să sperăm că prinde ideea.

Așa că, dis-de-dimineață la ora 10 ne-am prezentat în parcarea Iulius Mall să-l întâlnim pe Căpitanul Aquafresh și ajutoarele lui, veniți cu toții în Caravana Zâmbește România.

Acțiunea a ajuns la ediția a cincea și deja se văd rezultate: dacă în 2012 80 la sută dintre participanții la sondaje au declarat că au probleme dentare, acum s-a ajuns la 72%. Încă un procent uriaș, dar în vizibilă scădere.

Consumul de pastă de dinți (la care suntem celebri în topul celor mai mici valori) a crescut de la 1 tub pe an / persoană (în 2012) la 1,5 tuburi/an de persoană (în 2015). Și aici se văd rezultate.

Și mai util este că se aduc în fața oamenilor (copii mai ales) medici dentiști tineri și frumoși, care să le ia frica de consult, să îi apropie de ideea de stomatologie și să le „vorbească” pe limba lor.

De asta există Căpitanul Aquafresh (o mascotă extrem de reușită), de asta există standul de înghețată / apă rece, ideale pentru a te răcori și a afla dacă ai vreo sensibilitate la rece, un castel gonflabil să petreacă niște minute plăcute, un „comic” tare simpatic, în care să citească despre aventurile Căpitanului Aquafresh, plus o ocazie de a le mai spune copiilor noștri cât de important este să aibă grijă de dantură și că există atâtea oportunități să o facă.

Îmi pare o acțiune ideală pentru cei mici (nici nouă nu ne strică probabil) și sper ca în anii viitori să avem procente tot mai mici de români cu probleme dentare și consumul de pastă de dinți să ajungă la niște cote rezonabile.

Deci, dacă mai sunteți prin oraș, dați fuga la Iulius Mall, în parcare, azi și mâine, să povestiți cu eroii anti-carii și să-i mai îndrumați pe micuții voștri spre o dantură de vis.

5 COMMENTS

  1. Campaniile de genul asta sunt foaaaarte binevenite. Eu de la una asemanatoare am invatat sa ma spal pe sinti corect cand eram mica. Ma bucur ca inca se mai fac!

  2. pe langa campania spalatului pe dinti, ar fi musai o campanie contra acadelelor, caramelelor, zaharului si fainoaselor. Sau o campanie pro morcov de rontait, mar de rontait, telina etc. – ce o mai fi de sezon si ieftin pi colea.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here