Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

De ce este bine sa te intalnesti personal cu clientii …

Acum cateva saptamani bune discutam pe Invatam.Net despre lucrul cu clientii si nu stiu cum s-a ajuns la o intrebare socata din partea unui membru: “Da’ ce, tu ai timp sa te intalnesti cu clientii?” Normal ca am timp. Pentru ca pentru mine acesta este un lucru foarte important. Oricat de mare este firma in cauza, clientul este bine sa se vada “face to face” cu omul cu care va lucra (sau macar va coordona lucrarea).

Iata cateva dintre motive:

1. Nicio fisa gen chestionar NU poate inlocui discutia personala.

Am avut acum cateva luni un client, cu care m-am intalnit personal. I-am fost recomandata si, desi primise deja de la o firma o fisa din aia de genul “noa, zi acu’ ce vrei de la situl asta”, a dorit totusi sa ne vedem si eventual sa aleaga dupa aceea. Am apucat sa vad ce era in fisa aceea (intrebarile “standard” deja, se pare ca multe firme au asemenea listute de intrebari). A fost surprins vazand ca nu am asa ceva in mana.

“Pai, cum stiti ce sa ma intrebati?” a murmurat el, deja intrigat ca nu prea merg pe “standarde”. In mod normal EU fac situl sau conduc proiectul, mi se pare normal sa stiu despre ce sa discut cu omul. Este o idee proasta sa il intrebi pe om cate in luna si in stele, cand majoritatea nu stiu ce e cpanel, ce e aia baza de date mysql, ce inseamna admin panel etc. Atunci cum pot eu avea pretentia sa imi raspunda el la intrebari?

Printr-o discutie face to face putem pune toate problemele pe tapet: ii explic ce presupune situl, care este munca mea etc. El poate in orice moment sa intrebe (daca incep din nou sa vobesc “pasareasca” noastra a webmaster-ilor, ii pot da lamuriri etc.

NU, nu am chestionare de genul asta. In 30 de minute cel mult stiu TOT ce trebuie sa stiu despre proiectul viitor.

2. Clientul are ideile lui de acasa, e bine sa poti sa il faci sa plece cu ale tale

Nu in ideea de a-l fraieri, dar multi clienti au niste idei preconcepute, care, multe, nu prea “pusca” bine cu ce se intampla in mod normal online. Intr-o scrisoare formala chiar nu ii pot prezenta toate aceste probleme in mod multumitor. Nu ii pot aduce argumente si nu pot incerca sa imi dovedesc puctul de vedere.

3. Sunt prea multe de discutat

Cand am preluat situl unei clinici dentare din Timisoara si am discutat ce si cum, am avut primul contact pe mail. Am scris un mesaj mai lung decat acest articol de vreo 3 ori, in care detaliam ce presupune munca mea, cum vad eu munca de optimizare, ce trebuie sa “omor” din cod etc. Daca ne intalneam din prima, era efortul mai mic.

4. Farmecul personal joaca un rol foarte important

Am deja experienta multa in lucrul cu oamenii, asta este un atu. O discutie relaxata despre proiect, prezentarea realizarilor de pana acum, discutarea problemelor care pot aparea si cum le rezolvam, o gluma buna, un zambet .. acestea pot sa iti castige clientul.

Aceste 4 motive sunt principalele pentru care ma intalnesc cu clientii personal. M-a ajutat acest lucru sa aflu mai multe despre expectantele lor intr-un site, sa prezint activitatea mea bine si in toate ocaziile am prins contractul. Clientul, care venise cu fisa aia de la alta firma de web design, a rupt chestionarul acela impersonal in fata mea si am lucrat dupa aceea impreuna.

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

6 Comments

  1. E foarte bine sa te intalnesti personal cu clientii. La telefon e intotdeauna greu sa te intelegi. E altfel cand iti impui punctul de vedere prin gesturi, priviri si alte cele decat doar prin voce…

  2. Nu sunt de acord cu peste 90% din argumentele pe care le enunţi… Păcat. Aveam de gând să încerc pe viitor o colaborare cu firma Dojo Design… 😕

  3. Asta este, imi raman clientii ceilalti, care sunt destui. Daca iti place sa NU discuti face to face si ai deja asa o experienta de lucru cu clientii incat sa iti sustii aceste idei, poti sa mergi pe “chestionare”. Daca doresti, iti pot face si eu o asemenea aberatie si sa dai numai raspuns pe el.

    TOTI clientii mei sunt incantati de faptul ca ne vedem si putem discuta fata in fata. Daca tu ai alte placeri, se poate rezolva. Sau poate nu 🙂

  4. Eu una sunt 100% de acord cu toate argumentele enumerate… 😀 Mereu am preferat discutiile face-to-face. Sunt mai sigure, stii cu cine ai de-a face, iar cel putin la inceput sunt esentiale.

  5. Face to face e cel mai bine.
    2) contract si avans 50 % e si mai bine
    3) iei telefon si email de la client dupa aceea
    4) chiar si asa – daca nu iti da banii ce faci – dai in judecata pt 5-10 milioane ?

  6. cel mai bine e sa te intalnesti cu clientii tai face-to-face.desi colaborarea mea cu dojo design nu a fost asa.oare de ce?pentru ca din prima clipa cand am dat de blogul ei mi-a inspirat incredere.am vazut portofoliul de lucrari,i-am citit blogul,ideile pe care le dezbate..hop!am nevoie de Ramona,trebuie sa ma ajute.si asa am ajuns la colaborare cu Dojo Design.sper sa avem o colaborare fructuoasa si pe viitor,si ati doresc succes la noul proiect,pe care l-ai inceput!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.