Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Presa, frate

Că tot este acum nebunia asta cu ziarele care nu mai … este … şi veşnica discuţie “ziarele crapă din cauza online-ului, nu, din cauza calităţii, ba din cauza încălzirii globale”. Cu îmbrăţişări drăgăstoase către foştii colegi din media şi urarea de “să vă ajute cine trebuie să treceţi şi peste asta”, în seara asta ne plimbăm niţel în timp.

Zic seară .. e 1 noaptea şi iar îs “proaspătă ca o privighecioară”. Mâine la 9, când am trezirea, voi fi mai tumefiată decât un boxer care a stat în partea greşită a pumnului, dar să fim noi sănătoşi.

Acum ceva luni, mi-am luat material de “tron” revista People. Adică “ţaitung” nu glumă, că tot mioriticul cosmopolit a auzit măcar cum o cheamă. Am avut la mână un exemplar şi m-am speriat făcând-ui inventarul de conţinut. Iote şi articolul, să nu ziceţi că vă pun să căutaţi de bezmetici. Materialul cerat o face imposibil de utilizat ca hârtie igienică, în rest are toate calităţile. Io zic să aveţi nerv să rezistaţi la bilanţul în cauză, că e relevant pen’ ce urmează.

Aşa …

Ieri seară (noapte, na) “soarele” îmi dă pe la nas cu un link către o revistă din 1952 din hAmerica. Căuta un tank de developare (de-l are) şi a dat de revistă. A stat o noapte înainte neşte ore bune să caşte ochii, am stat împreună ieri noapte să ne delectăm şi cugetam că vă puteţi alina dorul de ceva drăguţ, aşa că dăm link: Popular Mechanics.

Vă rog să observaţi CANTITATEA de informaţie (îs şi reclame, dar mai mici şi mai dese), calitatea articolelor, munca depusă pentru prezentare. Era totuşi 1952 şi Adobe InDesign nu apăruse 😀

Pentru mine a fost o descoperire absolut plăcută .. mi-am amintit de cărţile alea de “iată ce pot face 2 mâini dibace” şi de anii (cât i-am prins şi eu) în care REPARAI ceva, nu cumpărai un ştift nou numai pentru că e the latest release. Sunt sfaturi interesante acolo şi utile chiar şi dupa 50 şi de ani (aproape 60) şi tot felul de informaţii învechite dar cu un farmec aparte.

Sper să vă placă să o răsfoiţi.

PS: numărul ăla KILOMETRIC este LUNAR. Deci tăticii puneau la fript în fiecare lună ceva de genul ăsta.

PS2: nu-i aşa că, dacă facem o comparaţie cu informaţia puţină – de proastă calitate – furată – înnecată în reclame de prin revistele de acum, parcă “tragedia” asta de pe print are deja un sens?

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

13 Comments

  1. Mda, colectiile de carti is cea mai mare valoare de la ziarele astea. Si nu cred ca ziarele in cauza au fost create teoretic sa vanda carti 😀

  2. din ’52 pana azi, s-a schimbat putin … in sensul ca acum suntem o societate pusa pe consum… de ce sa faci ceva tu cu manutele tale, cand poti sa cumperi?
    Si ca sa raspund si la PS2 … cata dreptate intr-o simpla fraza 😀 ai avut.
    Eu sincer nu mai imi cumpar nici o revista/ziar (poate adevarul, dar si ala nu pentru ziar, ci pentru carti…) Am avut si eu abonament la Capital un an… balareli si articole platite…

  3. Sincer, nu am cumparat niciodata in viata mea un ziar sau o revista. A, mai citesc ziarul “Monitorul de Suceava”, la care tatal meu e abonat. Dar in rest, toate articolele le citesc pe internet. I love internet.

    Si apropo, cu acea revista din anii ’52, arata bine. Sa nu uitam doar ca, au trecu 50 si ceva de ani. Deci, e ceva…

  4. Am avut discutia asta cu un coleg mai acum ceva zile, dupa sedinta de inceput de an in care ne-a fost prezentata situatia la zi (cu bune si rele) a cotidianului la care lucram.

    Presa (pardon, tiparul!, dupa cum am ajuns noi la concluzia … care este) nu va disparea in urmatorii 50 de ani. La nivel local va fi nevoie de tiparitura, chit ca va fi pt. flaiere si alte nimicuri d-astea.

    Cand stai si te gandesti, dupa ce-o rasfoiesti, ca Popular Mechanics a fost facuta pe nush ce tiparnite din vremea lu’ Pazvante Chioru’ sau pe plumb, parca nu-ti vine a crede 🙂

    Cat despre presa de la noi, imi pica in mana ziare de tot felul (fiind intr-o redactie de cotidian), dar cu greu gasesti ceva “digerabil” … si grafic, si redactional :/

  5. Iar concluzia finală e că, din ideea de evoluţie, omul a înţeles că trebuie să facă foarte mulţi bani. Cu cât ai mai mulţi bani, cu atât eşti mai prost, dar în fine, asta nu contează când ai milioane…

  6. aceeaşi chestie poţi să o spui şi despre bloguri. Din ce în ce mai multe bloguri infecte, cu 2 cifre sau chiar una în numărul locului din zelist, bloguri care nu zic nimic nou (ca ştirile de acum o lună) bloguri îmbibate în banal mizerie şi circ ieftin, dar care abundă de reclame. Flash-uri obositoare, colorate, care îţi obosesc ochiul şi care te îndeamnă la spălare pe creier… Orice căutare ai da pe Goagăl din paginile de România, te trimit pe ele (că deh…avem page rank frate, generos şi el afişat). Oare chiar aşa ar trebui să stea lucrurile? Modelul Diaconescu (care vinde spaţiu publicitar la preţuri uriaşe, deşi el vorbeşte câte 8 ore singur şi dă sticle cu vin) să “prindă” şi în reviste, presă, on-lain şi până la urmă în orice moleculă a socializării umane? Se pare că da…

  7. fata, cat ma faci tu “sa ma rad”
    tu nu esti niciodata suparata?
    la multi ani daca nu ti-am zis pe anul asta 🙂

  8. @ Buddha

    “Cu cât ai mai mulţi bani, cu atât eşti mai prost ”
    Sfinte, p-asta ai scos-o din putul gandirii banuiesc ….Pai in cazul asta Bill Gates tre’ sa fie un om deosebit de prost, asa-i ???

    Nu-i bai !! am inteles exact ce ai vrut sa zici , goana nebuna dupa bani …bla..bla ….uitarea valorilor morale etc .numa’ c-ai zis-o exact….cum nu trebuia .

  9. Pai aia mergeau inca pe princiiul “scriem bine suntem cumparati”, erau serisoi si nu umplwau numarul revistelor cu reclame la diverse tampenii.
    Presa scrisa se poate sa dispara datorita netului si a nevoii de oxigen dar nici publicatile nu mai sunt ceea ce au fost .Vina este si a lor.
    De exemplu : daca cumperi revista Forbes e plina cu reclame la ROLEX , diamante , de parca revista este cumparata doar de cei mai bogati oameniai lumii.
    Pe mine reclamele ma distreaza , am inceput sa le privesc dpv artistic si le compar, fac clasamente care e cea mai amuzanta, cea mai artistica, cea mai buna poveste, cea mai bine inteleasa etc.
    Este un execitiu destul de simpatic :p si iti trec si nervii ca trebuie sa intorci pagina ca sa vezi continuare articolelor.

  10. Io zic sa te abtii de la a compara presa lor cu fituicile noastre. Nu de alta, dar s-ar putea sa dai in hepatita si nu-i chiar bine :))
    Nu mai bine ca mine, ca in afara de bloage, nu citesc/umaresc/vizionez cam nimic din ceea ce inseamna presa?

  11. Diferenta fiind, bineinteles, ca atunci lucrau oameni in presa, cum lucrau oameni peste tot. Ca de exemplu prin scoli. Sau la contabilitate sau la administratie.

    Intre timp l-au omorat pe Kenny si Mr. Hankey a preluat afacerile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.