Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Preturi

Am stat azi-noapte la poveşti cu D. ca orice oameni ce nu s-au mai văzut de şase luni. Discuţia a alunecat şi spre drumul cu avionul şi preţurile pentru bilete. Marele nostru noroc este că am putut pleca în afara “sezonului” şi revenim în ţară la început de toamnă, deci preţurile sunt sensibil mai de bun simţ. Noi doi am plătit sub 1000 de euro, deci undeva la 1400 de dolari.

Când D. ne-a spus ce preţuri sunt pentru ei, am crezut iniţial că e vorba doar de faptul că va pleca în plin sezon. Deci e normal să fie scump ca naiba. Dar, neavând ce să fac mai bine, am încercat o căutare de bilete pe programul nostru (martie 10, OK, nu-i 7, dar nu e diferenţă mare de preţ, poate 5-10 euro şi întoarcere în 4 septembrie). Să pic de pe scaun.

Am plecat cu KLM, hai să vedem nişte preţuri. Setăm datele: 10 martie – 4 septembrie, economy class, 2 adulţi, Budapesta-NYC, dus-întors. Ce am ales noi.

• Budapesta – NYC şi retur: 1.507,33 USD
  • NYC – Budapesta şi retur: 6.340,36 USD

Pentru călătoria din vară: 13 iunie – 11 iulie, Frankfurt, că acolo vor ateriza, restul de setări rămân la fel:

• Frankfurt – NYC şi retur:  1.879,97 USD
  • NYC – Frankfurt şi retur: 2.861,32 USD

Anul trecut am călătorit cu LOT, aşa că m-am distrat acum şi cu serviciul lor de booking. Prima dată perioada noastră (10 martie – 4 septembrie):

• Budapesta – NYC şi retur: $1.758,80 USD
  • NYC – Budapesta şi retur: $1.882,80 USD

Şi pentru călătoria din vară (13 iunie – 11 iulie):

• Frankfurt – NYC şi retur: $2.063,56 USD
  • NYC – Frankfurt şi retur: $2.493,56 USD

Acum am şi o mare nedumerire: îs luaţi americanii de fraieri sau care o fi explicaţia? Că, vorba lui iubi, e pe acelaşi sistem ca “drumul cu taxi din centru acasă e 10 lei şi de acasă în centru e 20 de lei). Vorbim de aceleaşi distanţe, date şi chiar ZBORURI. Îmi scapă ceva? LOT se pare că sunt mai delicaţi şi au doar 100, respectiv 400 de dolari diferenţă, dar KLM chiar o iau pe arătură cu 1000, respectiv 5000 (aproape CINCI MII) de dolari diferenţă. Kafka, frate!

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

20 Comments

1. mda … kind of … Cred ca peak season este diferit in functie de sens. Poate pentru alte perioade diferenta este invers.

• Pai nu prea .. out of season, cum am mers noi sau “in season” tot diferente is. Si tot in defavoarea lor 😀

• @dojo .. poate peak season prin europa … 🙂 martie – septembrie … whole damn summer in europa …

2. Cred ca are legatura cu numarul de rezervari sau numarul celorlalte zboruri din saptamana/luna respectiva

3. Eu cred ca are legatura cu locatia. Am aflat pe pielea mea la zborurile Copenhaga-Timisoara (si retur), care sunt mai scumpe decat Timisoara-Copenhaga (si retur). Locuiesti intr-o tara cu nivel de trai ridicat, platesti mai mult. Nu mi se pare nici mie corect, dar se pare ca e general valabil pentru toate companiile aeriene.

In plus, cum zice si Me Again mai sus, zborurile one-way sunt de doua ori mai scumpe decat cele dus-intors. Asa ca e convenabil sa cumperi dus-intors, chiar daca nu planuiesti sa te intorci in urmatorul an 🙂

Unii prieteni mi-au povestit de diferente si la biletele de tren (pentru exact acelasi tren si conditii de calatorie), in functie de tara din care le cumparai.

• Eu am luat acum 2 saptamani 2 bilete spre Paris din Cluj, 600 lei dus intors. Plecarea in 9 Mai si returul la o saptamana. Mi se pare foarte acceptabil. E adevarat, noi nu primim papica de la Wizz 🙂

4. asta cu pretul biletelor e complicata rau, nu incerca sa o descurci ca nu vei reusi prea usor: sunt calculatoare super puternice care se ocupa de calcualt preturi plus ca regulile de tarifare sunt destul de complicate. Dar interesante observatii. Apropo, eu pentru bilete urmaresc opodo sau liligo

5. era sa uit, (mi-a expirat si sesiunea intre timp, deci nu mai stiu cu ce companie era si mi-e lene sa caut) pe siteul edreams am gasit la vreo 675 de euro Bupdapesta NYC

6. E o procedura standard. Companiile aeriene stabilesc preturile in functie de nivelul preturilor pe piata locala si interesul de a “investi” in piata locala. De exemplu, Aerosvit doreste sa isi intareasca pozitia in piata est-europeana, am gasit zboruri Bucuresti – Delhi la 267 euro (dus-intors). Fix acelasi zbor, dar de la Kiev costa vreo 500 euro, desi practic zborul din Bucuresti era Bucuresti – Kiev – Delhi. Frankfurt – NYC pentru 1000 dolari e putin cam mult as zice.

7. Si eu va recomand drumurile doar DUS pentru ca … nu stiu ce siguranta mai avem cu avioanele in ziua de azi si sa nu irosim banii degeaba 🙂 (O gluama ceva mai sadica)

8. eu plec de pasti in italia, bine biletele rezervate din ianuarie-februarie am dat pentru 2 persoane dus-intors in jur de 350 de euro dar pe o perioada de 2 sapamani.