Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Draci

Se dă un client care are de plătit nişte bani de vreo 3 luni şi care se tot trage pe dos. Că mai facem nişte updates, pe care le-a comandat aşa cum le-aţi comandat voi.

Se mai dă un client ce a primit situl gata acum vreo 3 săptămâni şi iar e dispărut ca mormolocu-n icre. La ăla măcar e şansă cu escrow-ul, că peste 2 săptămâni teoretic se eliberează banii.

Se dau 2 agenţii care încă nu au plătit sumele datorate, una s-a declarat oricum mai interesată să facă asta repede, a doua promite bani de 5 luni şi i-a plătit exact cum i-aţi plătit voi.

În altă ordine de idei BCR tocmai au reuşit să piardă 300 de dolari la o retragere paypal. Sunt curioasă în câte zile primesc vreun răspuns şi mai ales cum se pot recupera banii. În acest timp aştept cu facturi pe care TREBUIE să le plătesc şi intenţionam să fac azi măcar 2 plăţi. Nu-mi ajung banii de nimic.

Am deci draci cât cuprinde şi aş înjura sistemul bancar românesc, dar telefonul gazdelor noastre e nuş’ cum setat pe linia lu’ peşte că nu pot suna în România să mă iau cu oamenii ăia de guler pe direct şi să nu mai aştept zile întregi un reply la mail.

Deci am început săptămâna al dracului de bine.

UPDATES:

Că tot mi-a dat Ioana idei (săru’mâna, doamnă), am cumpărat nişte minute pe Skype. A durat vreo 10 minute, că situl lor e bine făcut şi nu te întoarce în account când ar trebui să confirmi plata. OK, am reuşit până la urmă. Am dat şi vreo 6 apeluri amboulea, că se pare că-s ecranată în camera asta sau dracu’ ştie, aşa că bieţii oameni ori mă auzeau 30 de secunde, ori deloc. Apreciez că toţi spuneau politicos să mai sun o dată că nu mă aud, deşi normal era să înjure că-s sunaţi de 5 ori consecutiv şi nimic la celălalt capăt al firului.

Mă mut în bucătărie şi se pare că prind linie. Îl rog pe tânărul de acolo să nu închidă dacă nu mă aude câteva secunde, că-s pe skype şi mai are netul dracii lui. Omul absolut OK, face identificare şi mă împachetează către nuş’ ce departament au ei. Creditul skype scade simţitor, dar din fericire mai e destul să povestesc cam o oră, dacă trebuie, deşi e al naibii de scump să vorbeşti cu românica.

Dau de o domnişoară care se uită prin cont şi-mi spune că e o plată către un comerciant. Ce plată, întreb, că nu fac plăţi de pe contul de dolari, de aia am paypal, să nu plătesc cu cardul. Ce mai scrie acolo, în afară de numele meu. “Nu ştiu ce e, probabil jucaţi la pariuri”. I-am spus că nu joc la pariuri şi că folosesc contul doar pentru retrageri paypal, deci nu am niciun comerciant plătit de acolo. Singura plată a fost de 1000 de euro în ianuarie pentru biletele de avion, dar suma a apărut blocată o perioadă şi apoi s-a achitat. Şi e vorba de peste 1000 de dolari, nu de 300.

Cum tot nu-mi spune ce e cu tranzacţia lu’ peşte, o rog să aşepte câteva secunde să iau token-ul şi să vedem împreună ce nu dă bine. La care-mi răspune, probabil sictirită de insistenţa mea “păi nu putem să stăm nu ştiu cât la telefon, că mai sunt şi alţi clienţi. Mergeţi la un ghişeu BCR şi scoateţi de acolo extrasul”.

Apoi la faza asta mi-a sărit siguranţa şi am intrat în ea ca trenul. Nu cred că am respirat când am turuit pe un ton ridicat (şi slavă ălui de sus că am “ţeavă” când trebuie să acopăr alte voci): “ba putem să stăm pentru că în momentul acesta eu plătesc 20 de cenţi pe minut să vorbesc cu dvs. Nu pot merge la niciun ghişeu pentru că nu sunt în ţară şi revin abia peste 3 luni. Din punctul meu de vedere îmi lipsesc 300 de dolari din cont, iar dvs. nu doriţi să mă ajutaţi să-i găsesc. Sunt gata să fac şi reclamaţie la ANPC, dacă trebuie, pot s-o trimit şi de aici”.

Nu ştiu care fază a contat, că nu sunt în ţară sau că pot trimite reclamaţia lu’ peşte, dar a avut răbdare 30 de secunde să iau token-ul şi încă 2 minute să vedem împreună pe date, unde dă cu virgulă. Se pare că era un double charge de la paypal şi banca a băgat contul pe minus, chiar dacă nu am overdraft (deci eu nu pot intra în minus). La mine apărea mereu că-s pe plus, nu tu sume blocate, deci înţelegeţi de ce nu-mi dădea rezultat bun la ecuaţie. Mi-a explicat că sunt pe zero acum şi mi-a arătat ca la proşti unde-s datele în cauză şi unde e tranzacţia minune.

Aşa, nene, că de aia am cont şi dau lunar nişte bani pentru “administrare”. Şi mi se pare normal să mi se dea răspunsuri în detaliu, mai ales când sunt calmă şi politicoasă.

Deci faza asta am rezolvat-o, acum aştept bani 😀

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

29 Comments

    • Teoretic mi-s multumita de ei. Hai sa spunem ca net bankingul e cu 20 de clase mai bun decat al BRD-ului si nu platesc 10 euro ca la magarii ala. Si pana acum a mers treaba ca pe roate, nothing to say. Dar si-au gasit exact momentul potrivit sa-mi rupa nasul.

  1. Dupa 10 ani, timp in care m-au muls de bani, am incheiat si eu colaborarea cu BRD. Cand vine vorba de comisioane zero pe linie ING este tata lor. 🙂

  2. Postul tau imi aduce aminte ca am de recuperat 25 de euro de la un client pentru o mutare de site de pe un server pe altul.
    Azi il caut la telefon si “il rup” 🙂

    Lasand gluma deoparte, este trist ca (desi avem de platit facturile noastre intocmai si la timp) clientii par picati din luna cand e vorba sa faca plati pentru servicii (pe care le-au primit deja).

    Eu nu stiu cum pot avea unii obrazul sa amane la nesfarsit plata.
    Eu nu pot dormi noaptea atunci cand stiu ca se apropie termenul la o datorie.

    As crapa de rusine sa nu platesc la timp munca cuiva.

  3. Goes with the teritory, sau din bucuriile vieţii de freelancer.

    Sunt o groază de agenţii în România care-s nesimţite cu clienţii/furnizorii, chiar cred că era la un moment dat şi un blog în care rău-platnicii erau puşi la perete. Chiar sunt curios, oare în afară o fi la fel? Ai lucrat cu agenţii din alte ţări?

  4. Tot patitu-i priceput, apropo de rau platnici, pune-le matale de la inceput un cod frumos, asa mai ascuns, prin scripturi care sa crape incepand cu data scadentei + 2 saptamani ca deh, oameni suntem.. sa vezi ce frumos te suna atunci 🙂

  5. Ah, poza face toti banii :))) Oricum nici un lucru rau nu o sa vina asa singur, lucrurilor rele le place sa umble in gasca. Masina niciodata nu o sa se strice cand totul iti merge perfect, ci o sa-si gaseasca momentul exact cand n-ai bani sau cand trebuie sa ajungi undeva urgent :))

    Din pacate exact experiente de genul asta m-au facut sa-mi stabilesc regula sa nu lucrez niciodata cu romanii. Daca vreau sa am probleme am, deschid cartea de probleme de sah… nu imi trebuie si cele din viata reala – atata timp cat pot sa le evit de ce sa n-o fac! Trist sa vorbesc asa despre propria mea natie, dar asa sta treaba…

  6. Cât de bine înţeleg totul 🙁 (DIN PĂCATE)
    Se dă un curs foto cu un fotograf mega celebru, pe care l-am întrerupt la jumate, din cauză că am avut impresia că nu prea învăţ nimic. Cer jumătate din bani înapoi (cum stabilisem şi la început!). Celebrul fotograf se dă la fund, cu cei 300 de Euro ce mi datorează. Sunt pe punctul de a scrie un blog post mega răutăcios despre el, cu toată că ştiu cât de prostesc e să faci circ în public.
    Se dă un prieten, care mă roagă să fac promovare pe un site de-al lui, să am încredere că îmi plăteşte la sfârşit. Se dă la fund cu cei 800 Euro ce mi datorează.
    Se dă un românache, pentru care am lucrat trei luni, primele două le-a plătit. În a treia am făcut muncă triplă, îmi datorează circa 1200 Euro. S-a dat la fund.

    Şi eu de-o săptămână beau apă de la robinet şi mănânc paste la 30 de cenţi. Ce minunată e viaţa…

  7. Buy skype credit si rupe-i la telefon! cat despre banking, eu am contul la BRD, 0 comisioane la platit cu mastercardul in euro in strainatate, no problemo cu brdnet si fac transferuri cam o data la doua luni. Dar Societe generalul in Franta si Cehia m-au rupt, drept ptr care i-am schimbat sau ii voi schimba.

    • Hai sa incercam asta. Am primit mesaj de la ei pe sistemul “sunati la numarul de telefon”. Astia nu stiu sa faca nimic online, doar la telefon. Hai ca dau 15 dolari pe Skype credit sa-mi recuperez banii mei disparuti subit din cont.

      • Asta cu trimisul mailului ca sa faci reclamatie nu prea merge. Am lucrat intr-un call center, ideea e ca firma/banca/etc, iti pune la dispozitie un mijloc prin care sa-i contactezi gratuit. Super, nu? Asa se protejeaza intr-un fel. Tu te plictisesti de trimis mailuri, asa ca renunti la plangerea ta sau ii suni (de preferinta la hotline daca exista, sa te taxeze). Iar la telefon iti promit cate-n luna si-n stele. Daca au hotline si e platit, fii sigura ca o mare parte a solutiilor tale se pot rezolva doar sunandu-i.
        Cat despre cei ce iti datoreaza bani, lucrand de vreo 3 ani ca si Buyer, am descoperit ca singura modalitate de a impinge oamenii e sa-i confrunti: mailul, se pot preface ca nu-l citesc, in schimb daca te aud la telefon, e mai greu sa te imbrobodeasca. Bafta!

      • Instaleaza XLite 🙂 Costa 10centi/minut sa suni in Ro. Mai era un program cu care mergea chiar moka, nu mai stiu cum ii zice. Ceva cu 12Voip parca.

  8. Uite am o intrebare asa mai aparte: de ce nu se nominalizeaza agentiile respective “tata, am avut probleme cu X,Y,Z, factura din data de … intarziata la plata … zile”. Sau ar echivala cu ruperea-puntilor si pe chestia asta mizeaza si ei, cei rau-platnici ?

  9. bancile nu prea raspund la mail, sau raspund fff greu . am facut eu o solicitare la piraeus si mi-au raspuns dupa 5 zile.

    • Cum naiba sa raspunda la un mail dupa 5 zile? Mie mi se pare nesimtire crasa comportamentul unora. Pai nu mi se pare normal sa le ia 5 zile sa raspunda la un mail. Daca nu au personal destul, sa mai angajeze. Si unele probleme e ok sa fie rezolvate pe mail, in caz de ceva, dovada ramane. Cu vorbitul la telefon o pot da cotita daca nu exista o inregistrare.

  10. Hmmm!
    Putin of-topic!
    Cineva spunea, undeva, candva… ca aceasta criza (economica, financiara, bancara, alimentara, etc.) are la baza o ciza de umanitate!
    Da! Multi oameni (putin spus nesimtiti) dau dovada de grosolana lipsa de umanism! Te trateaza ca si cum ai fi sclavul lor!

  11. Asta-i viaţa de freelancer… Pe mine-au încercat să mă ţepuiască un neamţ şi un englez, dar am avut noroc şi-am rezolvat-o.

  12. Ma rog, din urlet in urlet se face treaba. Eu am facut un mega scandal pentru 1.5 RON (da, e bine scris) pierduti la firma de hosting si dupa ce m-am certatj uma de ora cu o tipa, m-am trezit sunat de manager pentru ca nu voiam sa pricep neam o chestie 😛

  13. E foarte trist ca se intampla asta… dar banuiesc ca nu numai in Romania se dau tepe de genul

    • Da, am fo’ lamurita. Era un “double charge” dinspre Paypal, dar oricum mi-a prins bine sa stiu ce se intampla, ca doar de aia am cont si platesc comisioane 🙂

  14. In cazul datornicilor este bine sa le propui sa iti dea in rate. Asa nici ei nu for simti ca platesc prea mult si nici tu nu vei ramane fara bani. Daca refuza sa iti plateasca banii atunci inseamna ca nici nu mai au de gand sa iti dea ceva si singura solutie este sa apelezi la politie.

  15. […] probleme cu banca la care am conturile şi de care, culmea, în general sunt chiar mulţumită. Excepţie faza respectivă şi faptul că au DUBLAT comisionul de plată online (în loc de 1 leu, e acum 2). În rest, nu am […]

  16. Nu stiu de ce e la moda in ultima vreme sa ai plati de facut, sa ai bani in buzunar, si sa nu faci nici o plata pe motiv ca “e criza”. Bun, si eu ce vina am? Daca ti-am facut un serviciu sau am muncit pentru tine, e logic sa ma platesti la data stabilita ca nu castigi nimic daca tii banii putin mai mult la tine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.