Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Cuvantul magic: OPC

Bun, îs trei cuvinte, dar înţelegeţi aluzia.

Chiar m-am întors de la o poveste cu Tomata, poveste ce ne-am planificat-o de marţi deja. Şi printre toate cele trocerite de noi s-au strecurat şi poveşti cu bănci sau curieri, pe care i-am readus pe făgaşul interesului faţă de client, ameninţânudu-i că îi ‘raportăm’ la OPC.

Eu am avut probleme cu banca la care am conturile şi de care, culmea, în general sunt chiar mulţumită. Excepţie faza respectivă şi faptul că au DUBLAT comisionul de plată online (în loc de 1 leu, e acum 2). În rest, nu am nimic de comentat.

Tomata s-a distrat cu domnii de la Fan Curier, despre care sigur vă povesteşte pe blog, nu-i iau bucuria. În ambele cazuri, plus altele câteva semnalate prin alte ‘bloage’, s-a găsit imediat o soluţie, imediat ce a fost invocat OPC-ul, care probabil e un fel de bau-bau pentru companiile astea.

Au ajuns ANPC sau OPC, după cum le mai spunem aşa de eficienţi încât să tremure lumea de teama lor? Că e ca o parolă deja pe care o rosteşti, când vrei să bagi în sperieţi un comerciant sau furnizor de servicii ce-şi bate joc de tine.

Bineînţeles că apare şi cealaltă întrebare: de ce trebuie să ajungi la ameninţări pentru a beneficia de un serviciu corect?

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

21 Comments

  1. OPC-ul e un fel de Bau-Bau. Oamenii nu se sperie de institutie, ci de faptul ca vor pierde bani. OPC-ul e ca Politia Rutiera o data anuntat sigur pleaca cu ceva bani, asa pentru deranj.

    • Trist e ca vom ajunge sa anuntam OPC-ul chiar inainte sa avem probleme, asta doar ca baietii si fetele de la Protectia Consumatorului sa fie pe faza,iar firmele carora le platim servicii sa isi faca treaba ca lumea. Jur ca inteleg daca e vorba de stat, dar nu inteleg de ce apar aceste probleme in privat. Doar le dam bani!

  2. Lol, si eu tot cu Fan Curier, chiar zilele trecute am scris pe blog :). I-am reclamat pentru ca au fost mega nesimtiti.

  3. Eu nu m-am aflat pana acum in situatia de a apela la OPC asa ca ma consider fericit din punctul asta de vedere. In schimb a trebuit sa amenint cu Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor (imi pot da licenta in despagubiri ale daunelor auto) si sa invat legislatia pentru a nu ma trezi talharit de unii, si cu comunicarea unor situatii direct catre proprietarii unor firme.

    Stii cum e Dojo, la noi se poate doar cu batul!

  4. Haha, m-am descarcat dupa ce-am ajuns acasa :)) Sa speram ca au pe-acolo un PR (=))) ) sau pe cineva care se autosesizeaza, daca la reclamatii telefonice nu pleaca urechea.

    • Tomata, ai nr. de inregistrare (ar putea fi necesar la OPC)? Eu l-am primit dupa ce l-am cerut de DOUA ori (pe mail). Deja am primit nu stiu cate telefoane de scuze si de detalii cum i-a contactat OPC-ul :)).

  5. pai mai nou cu firmele din Romania asa merge..ca sa iti faca un serviciu bun si pus la punct,trebuie mai intai sa te certi cu ei ca cu niste tigani,sa ii ameninti cu judecata sau cu OPC`u sau cu orice control care le da o amenda de le pica si fata..altfel nu merge aici..

  6. Acuma depinde si de firma, unii sunt seriosi si nu au nevoie de amenintari insa unii nu functioneaza corect decat asa. Probabil tot pentru ca unii, nu le fac nici o observatie si stiu ca merge si asa!

    • eu am avut nemultumiri cu wizzairul si i-am reclamat la OPC. am avut de modificat un zbor si la wizz asta se plateste – este o taxa maricica 0.6 euro / min. convorbirea s-a intrerupt de 2 ori dupa vreo 2 min si a 3-a oara dupa vreo 5 min de convorbire mi s-a zis ca nu functioneaza sistemul de rezervari si am mai sunat o data. am rezolvat totul din mail – si reclamatia si discutia cu wizzair si mi-am recuperat banii pe convorbirile purtate aiurea, iar la final le-am trimis o declaratie ca reclamatia la OPC s-a rezolvat amiabil. nu e vorba de o suma mare dar cand se ridica la 10% din biletul avionului parca te enerveaza !

  7. Si vroiam sa mai adaug ca sunt totusi firme in Timisoara unde au o atitudine excelenta fata de client in cazul in care gresesc: Pizza Rustica – am comandat o pizza si peste 1h ea nu a sosit si am sunat din nou si mi-au zis ca au pierdut nr-ul de telefon si ca mi-o trimit acuma – eu le-am multumit frumos si ca nu o mai vreau, eventual daca mi-o trimit gratuit si mi-au trimis-o gratuit, dar astfel am continuat sa comand de la ei.

    in urma acestei experiente am decis ca nu amenint cu OPC-ul (in cazul in care comand ceva telefonic sau de pe net) ci le zic ce nu e ok si le cer sa-mi faca o reducere pentru inconveniente. Asa am facut cu o firma din Targu Mures care au intarziat foarte mult cu livrarea unui produs si mi-au platit ei transportul de 30RON + mi-au pus un “cadou” in pachet pe langa ce am comandat.

  8. Buna intrebarea 🙂 : “de ce trebuie să ajungi la ameninţări”. Cred ca prea multi dintre oameni sunt … animale. Si pe deasupra animele proaste. Boii si magarii trebuie “altoiti” ca sa se miste, altfel …
    Am dat telefoane peste telefoane, degeaba. Ma gandeam ca se poate rezolva ca intre oameni – cu vorba buna – aiurea. Mi-a soptit un tip sa trimit un fax, pentru a avea o dovada scrisa la reclamatie. Am trmis doua fax-uri si apoi am mers la OPC. Dupa un timp ma rugau ei sa stabilim o intalnire pentru rezolvarea situatiei. Cum spuneam : animale, nu “strunesti” decat cu biciul.

  9. OPC-ul e viteaz doar cu companiile private. am reclamat si eu acum 2-3 luni intarzierea unui tramvai RATB pe traseu. nici pana acum nu am primit ceva de la ei.
    e bine ca exista dar aplica jumatati de masura din pacate.

  10. Eu am sunat de 15 ori la servicul Relatii cu Clienti Romtelecom pentru mutarea serviciilor dintr-o localitate in alta. Tot procesul a durat o luna si jumatate.

    Ar fi durat mai mult daca nu ii amenintam ca reziliez contractul si ii dau in judecata. Asa e la noi. Nici un respect pentru client.

  11. stii care e faza cu OPC-ul? tu faci reclamatie. ei fac mai departe catre institutia/firma respectiva “atasam prezentei reclamatia domnului X …va rugam sa ne comunicati punctul dumneavoastra de vedere” dupa primirea raspunsului ei fac un fwd si cam asta e tot. am de-a face cu ei si stiu cum procedeaza.

  12. Cu Fan Courier nu am avut prea mari probleme ci cu Posta Romana. Acolo angajatii sunt stapanii tai, daca vor ei sa-ti dea coletul, ti-l dau, daca nu, nu. Cred ca s-a scris de multe ori despre ei dar a incercat cineva sa ii sesizeze pe domnii si doamenele de la ANPC in legatura cu ceea ce fac angajatii Postei?
    Acum un an de zile mi-au “pierdut” un colet ce avea in el un telefon mobil pe care il vandusem pe Okazii unui tip din Targoviste, tipul dupa ce s-a asigurat ca i-a plecat pachetul nu a mai raspuns nici la telefon, nici la mail, la nimic iar banii ramburs nu mi-au venit nici in ziua de azi. La Posta nu m-a bagat nimeni in seama deoarece imi cereau chitanta cu care am platit transportul, chitanta pe care din nefericire am pierdut-o (am zeci de chitante numai pe aia nu) si uite asa eu am ramas fara telefon si fara bani.
    ANPC mi-au spus ca nu au ce sa faca daca nu am chitanta, nice!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.