Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Cui ii faci cadou continutul tau?

Primele articole scrise de ‘eu’ datează de prin 2002, când am lansat dojo.ro, am prestat de atunci destule tutoriale/articole/aberaţii, că doar creatori de conţinut ne credem.

Nu mai ştiu câte şi pe unde, că am scris pentru siturile mele (care la rândul lor s-au reorganizat) sau pentru alţii (puţini, dar au fost şi ei). Încă de pe atunci conţinutul era marele rege, poate şi pentru că nu era netul înţesat de specialiştii SEO, care să împingă situri zero ca şi calitatea conţinutului, în detrimentul celor bine scrise dar nu atât de bine promovate de ‘specialişti’.

Am ţinut cu dinţii de scriitura mea, care nu-i a mai tare din parcare, dar care presupune timp şi efort. Plus niscaiva studiu individual. Am urmărit hoţi de conţinut şi mi-am încordat bicepşii anemici întru ştergerea articolelor ‘copy-paste’.

De ani buni scriu pentru siturile mele, iar acest conţinut mă ajută să am ceva trafic sau niscaiva greutate, dacă doresc să vând un proiect.

Sunt activă în social media exact cât trebuie să nu creadă lumea că am crăpat. Pe Facebook ţin în general legătura cu prieteni şi rubedenii, pe Twitter mai arunc câte o ‘castană’. Este prea mult zgomot de fond iar ziua mea de lucru este şi aşa de 14 ore.

Pe când eram şi noi la început cu statul pe forumuri şi nu orice prost avea spaţiu serios de stocare pe contul de hosting, mulţi foloseau (şi mai folosesc) photobucket sau alte situri de găzduit gratis imaginile. În ultimii ani, deşi articolele respective rămâneau (pe forumuri care nu s-au închis), imaginile erau demult dispărute. Pentru că situl x s-a închis, pentru că a rămas contul inactiv, sfântul ştie de ce.

Acum se folosesc Flickr, Picassa şi altele similare pentru pozele de concediu sau de familie. Sau se urcă mii de poze pe Facebook şi se ţin adevărate jurnale acolo.

Conţinut moca pentru siturile respective, în timp ce respectivii, dacă ar dori să promoveze ceva pe site, ar scoate bani din buzunar. Păi nu? Că doar conţinutul e al lu’ Facebook acum, iar situl, oricât efort bagi în el NU E AL TĂU.

Ţin diverse proiecte online pe domeniile mele, CU PUBLICITATEA MEA. Am un site pentru pozele de călătorie (BestWorldImages.com) şi folosesc Facebook doar ca ‘teaser’ şi sursă de trafic pentru colecţia mea de poze. Dacă va face şi bani din publicitate, e bine, dacă nu, mare grabă nu este. Oricum nu depind pozele mele de nimeni şi mai ales conţinutul respectiv (sau colecţiile de poze, na) stau acolo, nu pe un site care poate mâine mă banează sau se închide.

Avantajul în a-ţi ţine ‘ouăle’ în ‘coşul’ tău sunt destule: ajută la promovarea unui brand, nu depinzi de nimeni, câştigurile de imagine şi de publicitate sunt doar ale tale.

Mă uit cu interes pe pagina lui Alex Negrea, un mare ‘evanghelist’ în social media şi facebook în special. Îl citesc cu drag încă de pe când era Buddha şi prea slobod la gură pentru gusturile altora. Îi vizitez zilnic blogul (aşa cum se întâmplă cu altele 100 şi ceva) şi mereu aştept articole în stilul lui. Văd tot mai rar articole pe blog, deşi pe Facebook este prezent zilnic. Şi pune întrebări, vine cu idei de discuţii.

Partea proastă este că se pierde într-o mare de informaţii irelevante. Poze cu nepoată-mea cea mică, updates de la foşti colegi, links postate de x şi y, cereri de prietenie sau sfântul ştie ce. Este doar o furnică într-un muşuroi atât de eterogen şi în general atât de ‘diluat’ ca informaţie, că multe mesaje şi idei trec neobservate. Asta în timp ce pe blogul lui timpul nu-i mai permite să dezvolte aceleaşi idei.

Vă citesc pe toţi pentru că aveţi o imgine foarte clară în mintea mea. Sunteti cu toţii personalităţi bine conturate, aveţi farmec şi INDIVIDUALITATE.

L-am luat pe Alex ca exemplu pentru că el susţine cu toată energia tot ce ţine de Facebook şi situri similare. Le recunosc potenţialul şi le acord ceva din timpul meu deja întins la maxim. Dar nu mi-aş dori niciodată să fiu mai activă acolo, decât pe siturile mele. Pentru că pe siturile mele sunt Dojo, aia cu blogul, cu forumul de karate, de web desigb, slăbit, cărţi, ortodonţie sau cine ştie ce altceva. Pe Facebook sunt ‘încă unul’ într-o mare de oameni, iar vocea mea se pierde într-un vacarm zilnic.

Eu deci nu fac cadou conţinutul meu, pentru care de ani buni fac scandal, dacă este preluat. Pozele mele sunt pe situl meu, articolele mele se împart într-o reţea personală. Depinde doar de mine, eu adun roadele, când prind un contract de publicitate sau pun un banner de la cine ştie ce sistem de publicitate.

Voi cu faceţi cadou munca voastră?

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

25 Comments

  1. Exact ce spun și eu, blogul ar trebui să fie baza, restul site-urilor de socializare sunt locuri unde doar interacționezi cu alții. Nu îi înțeleg pe cei care crează conținut în social media dar își uită proiectele personale.

  2. Tot ce pot sa spun este FELICITARI. Continutul tau trebuie publicat doar cand iti dai acordul si cand obtii ceva din asta. prea multi, mult prea multi inteleg prost social media in Romania.

    • Eu primesc între 50 și 100 de vizitatori pe zi din Facebook, la 600 de prieteni. Fără promovare excesivă, doar menționez când scriu pe blog.

      • Marius,scuze ca te deranjez,dar eu nu cred ca tu primesti 50-100 de vizite din 600 de prieteni,doar scriind ca vezi doamne ai pus pe blog nush ce articol 🙂 sunt mai toma necredinciosu pentru ca m-am uitat la tine pe blog.

        on: dojo foarte multi din cate am observat,deja uita de bloguri si de astea,toti social media si etc,dar ei nu se gandesc ca nu castiga aproape nimic vorbind pe facebook,mai bine s-ar ocupa de proiectele lor personale nu sa ii ajute pe cei de la facebook..

      • Cred ca ti-ai ales foarte bine prietenii!
        Eu primesc intre 5 si 10 vizitatori pe zi din Facebook la 160 de “prieteni”. 🙂
        Bine ca intra unii de pe Google, ca altfel…

  3. N-oi fi eu blogăr și poate asta nu mă agit așa de tare pe tema asta, dar trebuie să recunosc că e enervant să te pomenești că un sait în care ai investit timp și altele, s-a închis. Totuși de aici și până la a ține cu dinții de unele lucruri e cale lungă. Contribui cu plăcere la paginile de pe Wikipedia atunci când pot având în vedere că sunt sub o licență suficient de permisivă (CC-BY-SA). La fel răspund la tot felul de întrebări pe o rețea de saituri ce utilizează aceeași licență. La fel și cu codul sursă pentru diverse programe. Îl declar fiind de domeniul public sau îl scot sub o licență open source.

    Apropo de Alexandru Negrea, nu el era omul din spatele forumul eMag? Care forum eMag s-a și închis după o vreme de au rămas nenumărăți cu buza umflată.

    P.S. În ceea ce privește independența de greii greilor, sper ca să iasă ceva bun de pe urma proiectului Diaspora.

  4. Continutul meu este strict pe blog, recunosc ca am albume pe Picasa, si mi-am “promovat cateii pe Facebook..Nu dau idei , nu pun intrebari, raspund daca sunt intrebat si eventual ma joc cand am timp.

    De pe Facebook nu stiou cati vizitatori imi vin, dar contul l=am creat pentru blgg , cel de pe Twitter de asemenea.

    Imi place sa cred ca ceea ce creierasul poate sa abereze si sa redea ramana sub controlul meu si nu al altora.

  5. Eu am albume pe Google+, doar pentru simplul fapt ca nu sunt in stare sa-mi fac o arhiva pe calculator, ba il formatez, ba sterg aiurea, asa ca mi-am lasat arhiva online, iar cu activitatea pe social, rar…foarte rar promovez ceva acolo.

  6. Mda, uite ca la asta nu ma gandisem. Insa probabil ca usor usor lumea se va reintoarce la matca. Insa va mia dura putin, pana sa se sature de jucariile astea noi si tare ispititoare… ca in fond si la urma urmei, tot niste copii suntem cu totii, doar jucariile difera acum!

  7. cum asa, feisbuc nu aduce trafic? feisbuc nu garanteaza succesul ? continutul e cel care conteaza?

    sa vezi acum ce ti-i pui in cap !

    • Aduce trafic si facebook daca ai un continut comercial. Asta nu intelege lumea, poti sa ai cel mai tare si cel mai profesional continut din lume, daca nu e comercial, nu e cautat de lume, degeaba il ai. O pagina facuta cu continut, sa zicem 50 de cuvinte + titlu cu keywords bine alese + meta desc tot asa bine iti aduce trafic mai mult decat un blog intreg cu 100 de articole scrise “la spranceana”. 🙂

  8. La mine e cam pe dos: blogul e baza, casa, cum ar veni. Pe FB intru când îmi amintesc (prea multă sporovăială și joacă de tipul ”Ba io-s mai simpatic și provoc cele mai multe reacții cu doar două prostioare postate la pleszneală!”), pe twitter și mai rar…

  9. Facebook iti ofera un serviciu gratuit. Tu poti sa pui poze foarte interesante, dar la fel de bine pot si altii sa pune chestii care nu ii ajuta pe nimeni (ex: brazi de craciun/calendare cu 100 de tag-uri).
    Eu consider ca daca ai ceva de calitate merita sa te mandresti cu acel lucru si sa il pui pe un website. Alfel, daca este mult prea specific, daca pozele au fost facute cu telefonul pe intuneric, etcm mai bine le pastrezi doar pentru tine.
    Share the best, throw the rest!

  10. Nu am de gand sa imi fac prieteni virtuali pe Facebook doar de dragul de a-mi aduce ceva trafic, de altfel slabut, pe blog. De altfel, unde ai e calitate, degeaba ai cantitate sau promovare, vorba aia. Asta e una din principalele probleme: Multi se ocupa de promovarea excesiva si aproape ca o dau in spam, uitand de continut.

    • Va muri pe naiba, e in floare si o sa fie din ce in ce mai activa. Sa vezi ce o sa fie cu Google+ cand va fi lansat.

  11. cum spuneam in articolul de la semnatura…numarul de copii pot evidentia valoarea cuiva! de ce nu si a unui blogger? a unui artist si altele aseamnea care creaza ceva.

    Faza cu fotografiile e cu dus si intors eu am 4 gb spatiu la hosting si deja intr-un an de zile am ocupat 300mb iar banuiesc ca vreo 200 in ultimele 2 luni… deci nu e chiar ok. Ce-mi recomanzi?

  12. cred ca ideea de baza e sa iti construiesti o comunitate in jurul tau si pe site’urile de socializare …, nu a zis nimeni sa neglijezi site’urile tale … cumva, cu ajutorul lor sa iti maresti plaja de cititori …
    eu, primesc de pe facebook undeva la 50-60 de unici, in conditiile in care facebook.com/ciulea.ro are 532 de LIKE’uri …

  13. Din cauza Facebook am neglijat cele doua bloguri personale pe care le-am avut, insa datorita lui blogul de nisa pe care l-am creat a inceput sa aiba mai multa vizibilitate. Facebook e cu doua fete, te poate absorbi total sau te poate ridica, depinde cat si cum il folosesti. Cat despre twitter – e altceva, e foarte util!

  14. […] În schimb, de acum încolo există cool TRAVEL newz unde se vor aduna vrute și nevrute, impresii de călătorie, informații despre companii aeriene, hoteluri, crîșme și restaurante, poze mai mult sau mai puțin reușite. Apropo de poze, trebuie să spun că la ideea travel.coolnewz.info a contribuit un articol mai vechi scris de Dojo, articol al cărui titlu spune tot: Cui îi faci cadou conținutul tău? […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.