Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Sunt bune si asigurarile la ceva …

Tocmai ce mi-am adus dojomobilul de la service. După ‘bătălia’ cu o Dacia, în 25 octombrie, a fost necesară o mică plimbare la doctor pentru a rezolva nişte detalii (roată faţă buşită, direcţia la fel, portieră dreapta de înlocuit, jenţi de ‘vopsit’ în rest şi partea dreaptă de îndreptat plus revopsit .. cam asta ar fi în mare).

Toată distracţia: 6500 de lei (aprox.). 2000 de dolari, că tot am de lucru mai des cu dolarii, decât cu euro.

Omul din vina căruia s-a produs accidentul, deci cel bun de plată, are o maşină care probabil acum valorează cât roata mea din faţă ce a fost înlocuită complet. Un bătrân de 78 de ani, ce trăieşte din pensie. Şi care DIN FERICIRE este la zi cu RCA-ul (bun, are chiar şi Casco). Spun ‘din fericire’ pentru că o asemenea sumă cred că dezechilibrează orice buget. Iar un pensionar e foarte posibil să nu fie chiar aşa în bani, încât să-şi permită un asemenea lux. Vorba aia, cu 1500 de euro cât nu mi-a plătit mie reparaţiile (că le-a plătit asiguratorul) îşi lua maşină ceva mai bună decât ce are în acest moment.

Zic deci că, deşi înjur în fiecare an, când îmi vine factura de RCA, e bună şi ea. Plus Casco, băgat pe gât de firma de leasing. E neplăcut să cotizezi anual nişte bani, dar, dacă te prinde beleaua, măcar nu faci şi un atac de cord, când vezi cât ai de plătit.

O simplă greşeală, un accident ‘uşor’ din care nici măcar nu prea ne-am zdruncinat, că ne-am ‘raşchetat’ mai mult, decât o lovitură mai serioasă. Şi uite că pentru o simplă prostie, te trezeşti cu o bucurie cât pensia pe 6 luni.

Chiar mă sfătuiam cu ‘soarele’ cum să procedez în mai, când îmi expiră contractul de leasing. Mi-a spus că e foarte sănătos să-mi fac totuşi un Casco. Nu ştii niciodată. Bătrânul a circulat 40 de ani fără niciun accident. Şi a comis-o repede şi scurt. Foarte posibil că te frustrează să dai în fiecare an bani pe asigurări dar, dacă nu ai economii serioase, o reparaţie din asta te bagă în rahat …

Deci, domnii şi doamnele mele: ce părere aveţi voi despre asigurările astea? V-au fost utile? Simţiţi doar că vi se iau banii? V-au scos dintr-un rahat similar?

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

20 Comments

  1. Eu am plătit CASCO şi după ce a ieşit maşina din garanţie, bine, nu e OPEL, e doar un Logan. Mi-am rezolvat astfel nişte zgârieturi apărute ca urmare a afecţiunii nestăvilite a vecinilor de cartier, oglinda smulsă probabil din acelaşi motive şi caseta de semnalizare. Plus că mă simt mai liniştită printre toţi bezmeticii de pe şoselele patriei.

  2. Când am avut CASCO, asigurătorul a suportat fără niciun fel de discuţie, adică nu a fost nevoie decât de constatare, nu am avut de-a face cu nicio altă hârţoagă, 2 incidente uşoare: 1 – două zgârieturi trase cu cuţitul pe 4 elemente de caroserie, combinată cu vreo 2-3 îndoituri pe uşi, pe care cred că le-a dat cu piciorul şi 2 – tamponare uşoară în aripa spate şi spoilerul spate, cu un TIR). În ambele cazuri ar fi trebuit să coste reparaţia cam 2000 RON. Reparaţiile au fost făcute la dealer fiindcă Generali deconta direct numai cu dealerii.

    Asta nu îi scuteşte de calitatea de hoţomani care ar vrea acum prima lunară la fel ca atunci când maşina era nouă, dar acoperă doar 55% din valoarea de atunci. Ceea ce înseamnă, pentru cine e mai leneş şi nu gândeşte, că ar vrea să mă fure de o sumă substanţială înmulţind suma pe care o plătesc degeaba cu 12 🙂

    Pe asigurători nu-i întreabă nimeni de pe la Consiliul Concurenţei de condiţiile şi primele lunare ciudat de asemănătoare, deci de faptul că practic nu există concurenţă între ei?..

    ~Nautilus

  3. Hai sa te sochez – ca eu am fost socata. Ce povestesti tu de asigurari de masina si casco si nush ce! In germania e OBLIGATORIU sa ai asigurare de sanatate pentru animalul tau de companie. Am un prieten care si-a luat catel – si era total nemultumit ca tre sa plateasca 60 de euro pe an asigurarea – care ii acopera orice operatie de pana la 5000 de euro + alte mici probleme de sanatate. Asa ca eu o sa platesc rate de casco si dupa ce termin cu ratele la masina, cand imi iau catel/pisica o sa platesc rate si la catel-pisica aia. Si asigurarile astea merg pe o filosofie interesanta si utila!

    • La cati bani am bagat in fundul lui Junior de 12 ani de cand il am, 60 de euro pe an chiar e ieftin. Asta sa nu bagam in calcul alte proiecte ‘umanitare’ de-ale mele, care mi-au mai slabit un pic porcofelul. Mai ca nu mi se pare aiurea, in conditiile in care unele operatii te costa si aici in Romania de te lasa masca 😀

  4. avand in vedere ca vospitul unei portiere la ford e 19 milioane…m-am scos si rascos cu asigurarea. nu concep viata fara casco

    • Deci 6500 la toate chestiile astea, chiar nu e atat de mult .. fir’ar .. si cand te gandesti ce salarii sunt in general in tara asta …

      • Contraexemplu:

        Accident (deloc) uşor, Mercedes-Benz W210 tamponat în intersecţie.
        Pagube: spoilerul faţă întreg, aripa stânga faţă, portiera stânga faţă, cam toate componentele suspensiei stânga faţă în afară de arc. Toate se înlocuiesc cu piese noi şi se revopsesc acolo unde trebuie. Datorită condiţiilor în care s-a produs accidentul, asigurarea RCA nu suportă niciun leuţ.
        Costul componentelor, fără manoperă: 8600 RON 🙂
        Executant: Top Speed Service Bragadiru.

        ~Nautilus

      • PS: Printr-un noroc porcesc numit “calitatea construcţiei la Mercedes”, numai partea metalică a portierei a fost afectată. Geamul, capitonajul şi toate piesele mecanice şi electrice din interior au scăpat tefere şi au fost transplantate. Altfel factura se ducea şi mai sus.

        ~Nautilus

  5. Dojo, gandeste-te ca pe aici lumea isi pune 1000 lei deoparte sa-si cumpere o masina (o dacie…). O spun din propria experienta, deoarece si bunu’ si-a tras o super dacie cu vro 1200 lei :))
    Deci ce sa ii zici la un roman amarat de reparatii in valoare de 2000 de dolari?:))
    vrei sa faca infarct?

  6. Casco e bun daca stii ca esti cam naravas si mai produci cate o mica atingere altor conducatori in trafic sau daca stai intr-o zona mai ciudata unde se zgarie masini sau cad oua din blocuri, altfel dai banu’ degeaba……eu am platit 5 ani Casco fara sa beneficiez de el, iar de 2 ani sunt fara si mi-au stat bine in buzunar aproape 1500 euro.

  7. bine ca si-a revenit dojo mobilul.. cu CASCO depinde si de noroc,ca daca chiar nu faci nici un accident atunci platesti CASCO degeaba si doar strici bani,daca faci accident sau nah,atunci e ok daca isi respecta aia in totalitate promisiunea,ca daca iti dau tzeapa (cum se face in ROMANIA) atunci e aiurea treaba..

  8. Casco e esential, mai ales daca esti din fire usor mai imprudent la volan. Fratele meu s-a rasturnat cu masina si a rupt-o practic in doua bucati. Asiguratorul ne-a achitat masina integral, toti cei 11 mii de euro. Nice, right?

  9. Rca e bun perntru ce strici tu, Casco e bun pentru ce-ti strica altii, mai ales daca masinuta care te-a “agresat” nu ai vazut-o (cand iti gasesti masina lovita in parcare) sau este unul din multele autovehicule “fara mama, fara tata”, cu numere straine si posesor necunoscut.

  10. Eu am fost tare patit cu asigurarile si sincer…am impresia ca sunt un fel de taxa de protectie…ca ei daca vor sa nu-ti plateasza …iti gasesc ei nod in papura!

  11. Un prieten mi-a zis o data ca s-a saturat sa dea banii pe casco, sunt bani cheltuiti de pomana, ca oricum nu a folosit niciodata. Contrariat i-am spus ca e mai bine sa nu fi folosit casco decat sa il fi folosit. Nu a priceput. A anulat polita.
    3 luni mai tarziu face un accident. Reparatia masinii l-ar fi costat 6000 de euro (la pretul de dealer). A scos-o cu 2000 de lei la un mester. L-am intrebat daca isi face acum casco. A spus ca da, neaparat. Sincer, nu stiu daca a facut.
    Eu unul nu as concepe viata fara casco. Pentru niste bani pe care ii platesc la 3 luni imi cumpar linistea de zi cu zi!

    • Si pe mine ma irita faptul ca dau bani pe asta. In cazul meu sunt 600 de euro pe an, suma care nu-i chiar de colo. Imediat ce termin leasingul intentionez sa caut alt asigurator, ca oricum masina va fi veche de 4 ani, deci nu mai am valoarea ca pentru una noua de 13 mii de euro aproape.

      Dar chiar intentionez sa-l pastrez. In cazul meu cele 2 busituri ale masinii nu au fost din vina mea, dar nu stii niciodata. Pot si eu, fereasca al de sus, sa comit o prostie si, de cat sa scot mii de euro dintr-o data, mai bine acopera polita respectiva.

    • Dealerii îşi permit să umfle preţurile până la cer fiindcă ştiu că de obicei plăteşte asigurătorul (mai puţin dealerii VAG: Alto Syncro, Avia, Metrotehnica etc care practică un preţ cât de cât apropiat de cel al pieţii, fiindcă vor să atragă şi clienţii obişnuiţi, care nu vin cu asigurarea în dinţi).

      ~Nautilus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.