Marketing Online [1] – Cum îl convingi pe client că tu ești omul potrivit

1
982
views

Înainte de a ni se oferi ocazia de a emigra, mă gândeam să pun la cale un mini-curs de marketing online, pentru a-i ajuta pe clienții români să înțeleagă cum merge treaba în acest domeniu, de ce să se ferească și ce e bine să aibă în atenție pentru a nu da bani aiurea pe cai verzi pe pereți.

Cum planurile noastre au fost date peste cap și am plecat peste mări și țări, am decis să mai pun și aici din informațiile adunate. Voi începe deci un mini-serial de marketing online, cu articolele respective și ce mai descopăr și eu nou.

Sper să vă ajute 🙂


Cu toții dorim să lucrăm cu cel mai bun.

Cel mai bun chirurg să ne opereze, cel mai bun electrician să se ocupe de instalația electrică, cel mai bun mecanic să ne repare mașina.

Întrebarea de 1000 de puncte este: cum poți tu să te poziționezi în fața unui necunoscut ca și expert în domeniul tău? Cum poți să-l convingi pe vizitatorul de pe situl companiei că îl poți ajuta să-și rezolve problemele? Că ești serios și nu vei fugi cu banii săi munciți din greu?

Există mai multe elemente și strategii pe care să le implementezi pe situl companiei tale, încât vizitatorul să câștige mai multă încredere în seriozitatea și profesionalismul tău, iar când îi pui celebra întrebare „dar tu știi cine sunt eu?” să nu ridice din umeri.


Ca o mică paranteză … am detestat ani la rând ideea de marketing, de a vinde, pentru că am considerat că păcălesc omul și am încă imaginea vânzătorilor ambulanți, care ne sunau la ușă să vândă te miri ce. Sau a MLM-iștilor, despre care știți deja ce părere am.

După ce am lansat prin 2016 (cred) un curs de freelancing și m-am avântat serios în a citi chestii despre marketing, SEO și tot ce am mai apucat, am realizat că printr-un marketing „etic” nu faci altceva decât să ajuți clientul să-și rezolve problema, oferindu-i un serviciu potrivit, de calitate, fără să piardă două vieți căutându-te.


Bun, acum că am explicat ce e cu marketingul ăsta și că nu păcălim clientul, hai să vedem cum ne putem plasa corect în ochii unui potențial client și cum îl putem convinge că suntem capabili să-i ducem proiectul la bun sfârșit.

Prezintă lucrări deja realizate

Dacă specialitatea ta se pretează la așa ceva, prezintă-i vizitatorului un portofoliu concludent. Construcții realizate, cazuri medicale rezolvate, mobilier interesant produs de firma ta etc.

Nu e nevoie să prezinți foarte multe lucrări, poți prezenta și 2-3 dacă sunt foarte bune. Sigur, dacă ai un portofoliu bogat, nu te împiedică nimeni să-l prezinți.

Cere testimoniale

Recenzii pozitive sau testimoniale, adică niște cuvinte laudative din partea clienților tăi mulțumiți de colaborarea voastră.

Știm cu toții cât de bine funcționează pentru că de fiecare dată când dorim să cumpărăm ceva, căutăm și reviews. Să știm ce experiență au avut alții înaintea noastră, pentru a evita o eventuală problemă.

Sunt clienți care mi-au mărturisit că nu le e ușor să obțină asemenea recenzii, dar merită să încerci. Dacă intră clientul tău în impas și nu știe cum să scrie o recenzie pozitivă, îl poți ajuta simplu:

„Imaginează-ți că discuți cu un amic despre serviciile mele. Cum m-ai prezenta? Ce ai spune, când mă recomanzi?”.

În general așa se dezmorțește mai ușor imaginația, pentru că și clientul tău înțelege ce dorești de la el.

Despre tine se poate spune că ești punctual, că l-ai ajutat să rezolve x problemă, că și-a triplat cifra de afaceri de când lucrați împreună sau ce se potrivește colaborării voastre.

Insistă pe BENEFICIILE pe care le-a avut clientul tău: a câștigat timp sau bani, a rezolvat o problemă dificilă etc. Ideal este să dai și numere, aparent astea sunt chiar și mai convingătoare: 350% mai mult trafic, de 4 ori mai multe vânzări, înțelegi tu ideea.

Se poate merge și pe ideea de a avea prețuri competitive, dar ideal este să îți vinzi serviciile cu prețuri decente, nu să concurezi pentru cele mai mici onorarii. Atât timp cât oamenii sunt dispuși să plătească bani frumoși pe haine de calitate de pildă, poate nu e ideal să te plasezi pe piață ca un vânzător de la Dragonul Roșu.

Să ai o pagină specială pentru aceste testimoniale, dar presară-le și prin site. Pe prima pagină, pe pagina „despre noi”, pe „servicii”, chiar și pe pagina de contact. Folosește cuvintele cheie pentru care dorești să optimizezi pagina respectivă și ai grijă să fie din categoria potrivită.

Ca exemplu … pe pagina dedicată serviciilor de medical SEO, am plasat 2 recenzii de la clienții mei, ambele având legătură cu serviciul respectiv. Pe pagina de logo design voi pune testimoniale primite pentru munca de graphic design etc.

De preferat obține numele complet al clientului ce te recomandă și chiar o poză, pentru ca recenziile acestea pozitive să nu pară false. Ai fi uimit să știi ce industrie există cu testimoniale false, așa că, pentru a-l convinge pe client că totuși ale tale sunt reale, oferă cât mai multe detalii.

Dacă ai totuși clienți care nu știu ce să scrie, propune-le să scrii tu 2-3 propoziții despre experiența voastră și să corecteze / aprobe ei.

Afișează logo-urile companiilor cu care ai lucrat

Din nou, este o tactică ce funcționează pentru destule specializări, de la medical la web design sau banking. Chiar dacă nu ai lucrat doar cu Microsoft sau Google, poți plasa și logo-urile unor companii nu atât de cunoscute.

Chiar dacă nu te va ajuta să pari a fi cel mai tare din parcare (în condițiile în care companiile partenere nu sunt cele mai mari din domeniul lor), te ajută să te plasezi totuși în industrie.

De preferat vei lista logo-urile clienților în ordine descrescătoare a importanței: cei mai „mari” înainte. Deși un carusel e elegant, abține-te de la a pune chestii care mișcă pe pagină. Da, asta se aplică și slider-ului pe care l-ai pune pe prima pagină, să miște ceva acolo.

Problema cu ele este că 1. distrag vizitatorul (și ai șanse mari să-l pierzi) și 2. încarcă pe site o groază de fișiere inutile, plus că afectează negativ viteza de încărcare a paginilor. Atât timp cât prietenul Google strâmbă tot mai mult din nas la situri lente și prost optimizate, nu m-aș pune chiar de-a curmezișul.

Realizează o pagină „despre noi” interesantă

Am auditat o groază de situri în ultimele luni și, deși credeam că e o meteahnă pur românească, aparent nu suntem singurii îndrăgostiți de limbaj de lemn, misiunea și viziunea companiei.

Stai departe de bălării de acest gen, pentru că, tristul adevăr e că nu interesează pe nimeni.

Firma ta nu are nicio importanță pentru mine, potențialul tău client. Nici măcar istoricul tău, deși, dacă ai chiar o poveste mișto, o poți pune LA FINALUL paginii.

Eu, ca și client, am o problemă. Mă doare ceva (la propriu sau la figurat) și doresc o rezolvare.

Scrie deci despre clientul tău și cum îl ajuți tu să-și rezolve problemele. Care sunt beneficiile colaborării dintre voi (pentru client, normal, pe el asta îl interesează – ce-i iese din toată ecuația asta).

Oferă suficiente variante de contact

Specifică adresa poștală, un număr de telefon, eventual un ID de skype sau ce consideri că folosesc clienții tăi potențiali de obicei. Un formular de contact, eventual afișează și o adresă de email.

Cu cât ai mai puține detalii pe site, cu atât sunt mai mari șansele ca un vizitator să aibă impresia că te ții de țepe, de ascunzi atâtea despre tine.

Scrie corect gramatical și cu diacritice

Am mai precizat despre importanța scrierii cu diacritice și în anii trecuți: este important ca un potențial client să te „simtă” ca om educat și bun profesionist.

Prea multe greșeli de exprimare / scriere, scrierea fără diacritice, eventual fraze „agramate” vor da senzația de amatorism. Și nu-ți dorești să fii văzut ca un nepriceput.

Am avut discuția asta acum vreo 3 ani, cu un puștan pe care-l meditam la … web design.

Avea 12 ani și dorea să devină și el web designer. Îmi spunea că e sictirit de școală și că ar face doar munca aceasta, pentru că-l pasionează.

I-am explicat că studiile au rolul de a-l ridica profesional și că un om de afaceri care este văzut ca educat și profesionist are șanse de a accede la clienți mai buni. Clienți cu mai mulți bani, cu o etică superioară, cu afaceri puternice pe care să le ajute să se dezvolte mai mult.

Poate face această muncă pe câțiva euro sau poate face aceeași muncă pe mai mulți bani, alături de clienți de calitate, care să-l inspire și să-i prețuiască la adevărata valoare munca depusă.

Nu este greșit să lucrezi cu clienți mici, am colaborat și cu firme foarte mici, cu persoane fizice chiar, ce doreau să-și construiască un blog sau să înceapă o afacere. Așa cum colaborez cu companii cu o cifră de afaceri ce mă face să mă simt mică.

Ideal este însă ca, atunci când un client de calibru dă de situl tău, să i se pară că te ții totuși de treabă serioasă și să-l convingi să colaborați.

Construiește un blog al companiei

Tot mă chinui să-mi conving clienții că un blog de specialitate, bine scris, le aduce clienți.

Am exemple destule de oameni care și-au crescut enorm afacerea, doar pentru că au depus efortul să scrie un articol pe săptămână și apoi să-l promoveze cu cap. Echipa mea preferată de ginecologi de la Gyniclinique și-au crescut clinica medicală ca pe un făt-frumos, pentru că au învățat că un blog medical are valoare, plus că și-au construit o comunitate pe Facebook de invidiat.

Muncim împreună de vreo 6 ani aproape și răbdarea lor a dat roade din prima clipă. Chiar dacă nu ai tu personal timp să ții un blog, există oameni care pot scrie pentru tine, iar tu doar corectezi și aprobi articolele.

Un blog de companie bine scris atrage atenția și te ridică în ochii unui potențial client.

Degeaba scriu eu pe pagina „despre mine” cât de pricepută sunt să-ți aduc mai mulți clienți, că e vorba mea .. goală.

Dar de aproape 13 ani de când țin blogul acesta am câștigat o mulțime de clienți, pentru că au citit ce am scris și au concluzionat (corect, ar zice partea mea „modestă”) că știu despre ce vorbesc și-i pot ajuta.

Acesta e un început mai ușurel, așa, ca de Sărbători. Revin zilele astea cu alte articole și idei. Dacă aveți vreo doleanță (în ceea ce privește subiectele de pe bloagă), dați un mesaj pe ramona@dojoblog.ro. Și dacă vi se pare interesant articolul, un share ajută și va fi apreciat 🙂

1 COMMENT

  1. Ne prinde bine articolul pentru a ne reaminti sau ne aduce la cunoștiință câteva lucruri esențiale în ceea ce privește marketing-ul online🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.