Social Media Summit Timisoara: Cristina Putan

6
1787
views

Sunt PR şi doresc relaţie serioasă cu bloggeri ..

Ce oferim noi, bloggerii?

Sunt peste 100 de companii cu pagini de facebook în TM, fără fani sau conţinut. Sunt multe care nu au pagină, doar cont.

Despre bloggerii timişoreni. 8600 de bloguri. 750 sunt active. 243 au şi adresă de contact şi descriere. 174 sunt de nişă- gadget, culinare etc. 60 de bloguri cu peste 250 de unici pe zi.

Vreo 60 de bloggeri ce pot face nişte bani din blog.

Ce doreşte un PR:

  • vizibilitate. Nu pe bloguri cu trafic mic şi posturi proaste
  • sa fie relevant. Cristina e client Orange, nu poate scrie despre Vodafone de pildă.
  • seriozitate. Ai promis ceva, faci ce trebuie
  • iniţiativă. Să vină şi cu idei sau propuneri
  • transparenţă. Dacă vreau trafic, dă rezultatele corecte. Nu minţi, că oricum se află.
  • preţ corect. Dacă ai o anumită valoare, cere preţul. Nu pune preţ mic, dar nici mare.
  • relaţie de durată. Se preferă oamenii cunscuţi şi care deja au ‘performat’.

Ce doreşte bloggerul

  • comunicare. Discută direct cu mine. Sunt Cristina, nu doamna nu ştiu care
  • relevanţă. Nu scriu despre ceva ce nu mă reprezintă.
  • serioziate. Dă-mi banii la timp. Începe campania la timp şi respectă termenele.
  • transparenţă.
  • remuneraţie.
  • relaţie de lungă durată.

De ce?

Multe companii au oameni ce ţin legătura pe Social media. La noi nu prea este valabil, în provincie. E important să cunoşti presa şi bloggerii. Trebuie să cauţi oameni nişaţi pe evenimentul respectiv.

Pe facebook nu ai prieteni (contrazice ideea Nebuloasei) – suntem acolo pe interes. Bloggerii au interese, PR-ul la fel, relaţiile sunt de multe ori pe interes nu prietenie curată.

6 COMMENTS

  1. On intrebare : care este parerea specialistilor priviind scaderea calitatiicontinutului odata cu trecerea la sponsorizare ? Poate razbate pasiunea conditiilor comerciale ?

    • Dana, daca-mi permiti sa-mi dau cu parerea in sensul acesta, cred ca depinde de fiecare blogger cum gestioneaza treaba asta cu calitatea continutului. Spre exemlu, eu nu ma implic decat in campanii care-mi plac si care se muleaza pe pasiunile mele. De-asta nu scriu cu dificultate despre ele, pentru ca oricum imi plac produsele pe care le promovez.

      In plus, nu m-as immplica intr-o campanie doar de dragul banilor. N-am facut-o pana acum si nici n-am de gand sa incep. Sper ca te ajuta raspunsul meu.

  2. suna interesant ce zice Cristina Putan,nu am auzit never de ea,ma voi mai documenta despre cine e ea..totusi eu ii dau dreptate nebuloasei ,ca pe facebook ai prieteni..

    • Robert, eu am pe Facebook peste 1000 de “prietnei”. pe unii ii cunosc personal, unii ma stiu de la evenimente organizate de mine sau la care am participat in ultimii ani. Cred ca am maximum 50 de prieteni pe Facebook. Ceilalti sunt cunostinte, mai mult sau mai putin conjuncturale.

      Pe Twitter e la fel. Si pe LinkedIN, aceeasi poveste. In sensul acesta am spus ieri ca nu ai prieteni, ai cunostite si relatii bazate pe anumite interese.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.