Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

O nouă aventură, un nou drum: Asia de SE

Aşa cum v-am promis în articolul trecut, am să vă povestesc astăzi despre cel mai nou şi mai “fierbinte” proiect al meu. Este atât de fierbinte, încât mai sunt exact 4 zile până să-l pun în aplicare, până mă voi desprinde de pământ si voi pluti spre nori, în căutarea altui paradis, dar şi a vieţii reale, dincolo de limite. Ale mele, evident… Iată despre ce este vorba…

De data asta a fost mai simplu şi o spun cu un oarecare regret. Am visat într-o noapte că mă aflam pe o insulă verde, cu ape turcoaz şi ploaie caldă şi că dansam până la uitare de sine. A doua zi am ştiut exact unde vreau să merg şi am început un maraton de căutari şi de zeci de idei înşirate pe o foaie.

Am citit sute de bloguri şi de forumuri de emigranţi până să iau o decizie, apoi m-am prezentat cu ideea la nişte vechi şi dragi prieteni. Au fost de acord într-o secundă, iar prin luna mai deja băteam palma cu o companie aeriană de 5 stele: plecam în Asia. Numai că peste 3 luni… 3 luni chinuitoare, cu multa muncă, multe întâlniri şi multe zbateri.

Acum mai am exact 4 zile până mă urc în avion şi concluziile sunt destul de clare:

1. Visele se împlinesc cu adevărat. Trebuie doar să lupţi pentru ele şi să nu renunţi niciodată. Orice este posibil! Şi nu spun vorbe goale.

2. Plec, împreună cu iubitul meu, 8 luni în Asia de SE. Să trăim alături de băştinaşi, să facem poze, să scriem texte reale şi, sper eu, savuroase. Ne-am propus să locuim în mai multe zone şi să vizităm cât mai multe, să călătorim, să descoperim, să trecem Asia prin filtrul emoţiilor noastre.

3. Ca traseu am ales (foarte greu!) un drum care “ocoleşte” musonul, însă sunt convinsă ca voi avea parte şi de el: Melaka-Malaysia (august, septembrie), Singapore, Langkawi-Malaysia (octombrie, noiembrie, decembrie), Koh Phangan (ianuarie, februarie), Vietnam & Cambodia (poate şi Bangkok, şi alte zone) în martie. Asta este varianta “de acasă”, sper ca acolo să descopăr cât mai multe locuri noi.

4. Nu ne luăm niciun fel de vize, nu ne facem vaccinuri, nu avem asigurări medicale, nici buget sponsorizat. Plecăm cu un rucsac mare şi cu unul mic. Cu două laptopuri (unul vechi şi unul nou), cu două aparate foto (unul bridge şi unul DSLR), cu 3 tricouri, 2 carduri (goale), o carte şi câteva medicamente.

5. Dacă stau mult şi mă gândesc, în serile cu lună plină, îmi este foarte frică de căldură, de insecte, de chirie, de boală, de drumul lung şi mai găsesc eu vreo câteva chestii. Însă nu mă gândesc. Ca de obicei, merg înainte.

6. Nu vom avea niciun fel de beneficii materiale de pe urma acestui proiect, ci doar spirituale. Sper să îmi găsesc drumul, un drum ezoteric, pavat cu speranţă şi credinţă.

7. De abia aştept să mă aventurez într-o lume nouă, să descopăr, să mă emoţionez, să găsesc insule pustii, bătute de vânturi fierbinţi şi de valuri albastre, infinite.

8. Am ceva aşteptări, deşi încerc din răsputeri să le uit: aş vrea să stau într-o seară pe terasa apartamentului meu şi să beau o bere Tiger, privind ploaia şi ascultând Sinatra. Aş vrea să stau sub palmieri şi să ascult marea, pe o plajă pustie. Aş vrea să stau de vorbă cu o femeie care vinde mâncare la o tarabă şi să-i cer reţetele, să discutăm despre viaţă şi despre lumile noastre. Cam atât. Sper să am parte măcar de o clipă magică!

9. Nu vă ascund că îmi caut casa peste tot în lume. Că dorinţa mea de a călători şi de a face proiecte frumoase ascunde un dor infernal. Acela de a-mi găsi rostul, odaia mea în lumea asta mare. Nu ştiu dacă va fi în Asia sau în România, în America sau… nicăieri. Spun şi eu ca Anton Ego din Ratatouille: “I want a little perspective. That’s it. I’d like some fresh, clear, well seasoned perspective. Can you suggest a good wine to go with that? Please, surprise me!” Plec la drum pregătită pentru un munte şi un ocean de surprize.

10. Şi pentru că plec în Asia cu buget zero, am creat câteva pachete speciale pentru prieteni şi am transformat călătoria mea într-un proiect participativ. Dacă vrei să faci parte din poveste, să trăieşti aventura noastră live, să primeşti suveniruri şi cadouri-surpriză din Asia, atunci în schimbul unei foarte mici donaţii (PayPal sau în cont) le vei avea pe toate! Detaliile le găseşti aici!

Eu vă mulţumesc că mă citiţi şi să ne auzim cu bine din Asia!

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
Ioana Budeanu

Jurnalist, blogger, cu pretenţii de Travel Writer, călător pasionat. Pe Dojo Blog îmi propun să scriu despre călătorii, despre avantajele şi dezavantajele unei vieţi libere, petrecute pe drum. Locul meu de joacă este pe www.ioanabudeanu.com.

Articles: 6

10 Comments

1. Ioana, BAFTA maxima. Ai un curaj nebun, din fericire nu esti singura si faptul ca sunteti doi chiar conteaza. Scrie, fa poze, experimenteaza, abia asteptam sa citim totul.

Io, asa prapastioasa cum is cu bolile, as fi facut vaccinuri si din astea, dar pana la urma tu stii mai bine. Sa ai parte de zile exceptionale si fiecare sa fie o revelatie 🙂

2. Foarte frumoasa introducerea in calatoria ta. Sper sa aveti o experienta frumoasa, fara incidente si sa reveniti sanatosi, asta daca o sa va mai doriti sa reveniti. Drum bun!

3. Foarte fain traseul, dar sa plecati fara vaccinuri e cam riscant. Aveti grija de voi si bafta multa!

4. Ideea mi se pare excelenta. Si eu sunt o mare calatoare asa ca inteleg f. bine dorul de duca. Care-s modalitatile unui mic aport?

5. Traseul mi se pare chiar interesant, asta desi nu stiam prea multe informatii despre acele locuri inainte de a ma face curios si a-mi rapii 20 de minute citind cate ceva pe wiki! Succes si distractie faina.

6. Dragii mei, imi cer scuze ca n-am mai fost de mult pe aici. Am fost cam prinsa cu… drumurile Asiei. Pana acum am stat in Kuala Lumpur, in Melaka, doua saptamani pe Tioman Island si acum ne-am mutat in nordul Thailandei, in Chiang Mai. Mai gasiti pe blog la mine informatii si poze pe FB. Inca nu m-am linistit complet dupa aventuri marete.

@Dana, multumesc ca te-ai gandit la noi. Aportul este incredibil de important si valoros pentru mine. saru’mana. detalii aici: https://www.ioanabudeanu.com/2012/06/buget-pentru-asia-donatii-suveniruri-si.html

Va imbratisez cu drag si revin cu texte cat de curand.