Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Live from SMS 2

S-a lungit enorm articolul anterior, aşa că vom continua aici prezentările de la Social Media Summit. Şi acest articol se va edita continuu, îmi cer scuze pentru “dezlânare”.

Prezentare Vali Petcu – Zoso

  • influencer-ul nu scrie prezentări în Power Point şi stă pe blog
  • o casă a fost vândută după ce s-a văzut pe blog informaţia respectivă
  • influencer – persoană ce poate vinde ceva.
  • contează să spui ce ştii şi să ştii ce spui
  • cel mai important capital este cel de imagine.
  • un influencer este mult mai scump decât cei din presă.
  • influencerii nu sunt în trafic.ro – nu se curăţă de spam, aşa că găseşti mai uşor în google sau zelist.
  • twitter este zgomot. Mare “lăbăreală”, nu apuci să urmăreşti totul. Pierzi 6 ore fără să urmăreşti ceva cu adevărat

S-a terminat şi pauza de masă. Cristi Manafu prezintă revista BIZ, ediţia oferită de organizatori, până se revine în sală. Se recomandă şi trimiterea de twitter updates pentru cei care nu sunt acum în sală.

Prezentare Cristian China-Birta

  • am preferat să învăţ să folosesc twitter din încercări, nu dint cărţi
  • pentru unii twitter este cel mai cel, alţii nici nu vor să audă
  • toţi cei care trăiesc în SM, nu pot face abstracţie de twitter
  • twitter nu este pentru campanii pe twitter – el este doar o parte din promovare, nu poţi exista doar pe Twitter. Este “cireaşa” de pe tortul comunicării
  • tipuri de capanii – chiar existanţa unui cont de care să nu îţi baţi joc, e o metodă excelentă de promovare
  • există “buldozerele”, gen Manafu, care deţin o parte mare din comunicarea pe twitter şi care aleg să promoveze sau nu o campanie
  • twitter E DOAR O PARTE din promovare
  • odată ce ai intrat şi ai fost activ, trebuie să menţii ritmul
  • există intervale orare potrivite – atunci ai cele mai bune reacţii
  • nu lăsa pe mâine ce poţi spune azi
  • informaţia E ACUM, ştirile de ieri sunt deja istorie
  • dacă eşti om cu twitterul şi el e om cu tine.
  • oamenii de pe twitter nu reacţionează cu conturi, reacţionează cu oameni
  • twitter este “primul”, nu mai există altceva ca el

Prezentare Andreea Câtu şi Bogdana Voican – Avon

  • un experiment – o platformă realizată pentru companie. România este ţară pilot
  • componenta offline este de bază. Au o reţea de femei ce reacţionează de câteva ori pe săptămână / lună / trimestru
  • Animal Social Media Instict este numele proiectului
  • pregătesc reţeaua să interacţioneze pe diverse sisteme şi să comunice
  • comparaţie între comportamentul nostru şi al animalelor. Un filmuleţ funny ..
  • Avon Connects este similar cu Facebook, este şi nn tool de business. Se pot configura detalii personale dar şi de afaceri
  • ecranul se vede foarte greu din spate (aproape deloc) şi se insistă pe prezentarea proiectului prin screenshots.  Prezentarea este lungă şi se bazează mult pe imagine. Din păcate greutatea de a discerne ceva pe ecran duce la plictis …
  • se doreşte construirea unei comunităţi în care lumea să discute despre absolut orice, de la cancer la sân, chestiuni de frumuseţe sau violenţa domestică. Femeile se ajută unele pe altele şi comunică.
  • unele răspunsuri au fost transformate şi în articole
  • această comunitate presupune şi riscuri, comunicarea cu un public neobişnuit cu asta
  • publicul nu este controlabil, se poate cenzura eventual limbajul
  • se experimentează transbordarea unui comportament offline în online
  • există deja 13.000 de membri după aprox. o lună de existenţă

Prezentare Dan Vîrtopeanu – Voxline

  • viitorul social media este mobil
  • 5 miliarde de conexiuni la telefonia mobilă, peste 1 miliard accesări de net pe mobil, jumătate net de mare viteză
  • 300.000 aplicaţii pentru Apple şi Android. Cea mai populară Facebook
  • foursquare – locuri din proximitate – 3 mil. utilizatori
  • youtube – 13% din trafic de date, 160 mil. de clipuri
  • twitter – 16% din noii utilizatori merg direct de pe mobil. Singura reţea super-adaptată pentru mobil
  • 150 mil. de utilizatori
  • trebuie să adaptezi conţinutul pentru mobil.
  • se poate updata status şi fără internet, doar prin SMS
  • telefonul este mereu lângă – reacţie imediată
  • se poate obţine o acţiune de la persoana respectvă, un răspuns, un apel
  • acces la noi utilizatori care preferă mobilul în detrimentul online-ului

Prezentare Mugur Pătraşcu – iLeo

  • se dau prea multe reţete în SM. Avon merită un mare bravo pentru că încearcă ceva
  • este greu să aduni arhive într-o chestie clară, pentru că totul se schimbe
  • trebuie să ai flair, să munceşti şi să fii între oameni
  • prezentarea se ocupă de COMUNICARE, acesta este şi jobul
  • există un brand, există oameni (pe care îi etichetăm – view-eri, follow-eri, like-eri) şi există şi agenţia care gestionează totul
  • BRAND: se prezintă printr-un clip muzical. Ceva româesc .. o tipă ..
  • brandul oferea chestii aspiraţionale. Atmosferă, poveşti, vedem după aia cum facem tranzacţia
  • alt clip .. cred că “Bălăniţa”
  • problema brand-urilor este că tot ce înseamnă SM în România este pe termen scurt. Se merge pe cantitate şi nu pentru relaţie, deşi acest mediu este exact pentru asta făcut
  • brandul doreşte să cuantifice. Nu poţi cuantifica orice  relaţie, nu poţi scoate ceva cantitativ dintr-o zonă cu altfel de rezultate
  • se merge pe sistemul “daca are concurenţa 50.000 de like-uri, noi să avem 60.000”
  • CONSUMATORUL
  • clip .. Darren Hayes .. nu ştiu ce piesă, mi-s în urmă cu Beethovenii ăştia de acum ..
  • consumatorul îşi doreşte o relaţie specială cu brand-ul, poate chiar şi avantaje
  • multe brand-uri au construit relaţia din offline în online
  • încă un clip românesc cu o duduie
  • e greşit să cheltui bani să aduci oameni, în loc să-i ţii acolo
  • încă un clip ..  “mă iubeşti sau mai uitat …”, naiba ştie ce rebut de piesă e şi asta … io chiar nu ascult din astea ..
  • există un trend cu oportuniştii care merg de la o campanie la alta. Există o anumită frustrare, pentru că nimeni nu are o abordare coerentă pe termen lung, deci nu fidelizează
  • nu oricine e atractiv pe social media. Nu toţi oamenii te vor plăcea. Alege-ţi un fel. Ori eşti pe entertainment, ori pe util, stai pe un profil
  • 2 layere – key opinion leaders şi restul lumii
  • influenţatorii, deşi au o mare putere, încă sunt haotici. Dacă faci ceva, fă-o din tot sufletul
  • trebuie să existe o continuă specializare şi profesionalizare
  • încă un filmuleţ, despre Redescoperă România de data asta

Prezentare Dan Ştefancu – De Ce

  • despre cum lansezi o campanie pe bloguri. Prezentarea este mai mult axată pe agenţii şi companii
  • ai nevoie de un om dedicat bloggerilor şi comunicării cu ei.
  • fără el, ies multe scandaluri. Au fost scandaluri PR vs. bloggeri, mai ales “piariste”
  • sunt puţini cei care chiar ştiu cum se face asta
  • o campanie nu e doar pe bloguri (aşa cum spunea şi Chinezu) sau doar pe Twitter
  • trebuie să ştii să alegi omul. Pentru Petrom el nu era potrivit – nu are maşină şi nici carnet
  • e important deci să ştii ce oameni implici
  • un buget variabil. Toţi merg pe ideea unui buget fix.
  • e important să existe o agenţie specializată pe un anumit lucru.
  • TIMP-ul contează. Trebuie timp pentru a se pregăti prezentările, livraţi materialele la timp, plătiţi la timp, gândiţi în timp.
  • Bloggerii sunt oameni, nu maşini de scris. Au toane şi probleme. Bloggerii sunt orgolioşi şi exigenţi
  • un blog nu este suficient, oricât de mare este el
  • nici pe 17.000. Nu poţi lucra cu toţii. Nu reuşeşti şi arată a spam
  • implicare EFECTIVĂ şi AFECTIVĂ. Gen ce a făcut Bobby Voicu pentru “Redescoperă România”. E nevoie de unul care se implică total

Prezentare Carmen (?)

  • nu e chiar o prezentare, va fi mâine la un seminar
  • comunitate între cei care sunt interesaţi de un eveniment, participă, oferă feedback
  • totalmente dezlânat, încă nu înţeleg despre ce doreşte până la urmă să vorbească. Îmi cer scuze de haos, scriu ce aud
  • apare o pagină de Cirip probabil cu comentariile despre eveniment
  • se poate face astfel tracking pe tot ce se scrie despre eveniment
  • ai acces la datele celor care au aderat, aşa că poţi trimite constant noutăţi

Prezentare Adrian Niculescu, Club V5

  • lucrurile mici contează
  • ex: am de vândut nişte reviste. Am followeri pe twitter şi facebook. Aş posta o invitaţie să cumpere şi 10% mi-ar da unfollow
  • dacă scriu un review despre carte, alta este reacţia
  • brandurile văzute pe twitter sunt fresh în opinia românilor
  • o ofertă last-minute de pe site va fi indexată în google peste săptămâni
  • în twitter este “prinsă” imediat şi apoi se poate lucra la pagina statică încât să se transforme în vânzări
  • deşi ai control pe contul de facebook şi ştergi o prostie, e posibil ca siturile ce vor agrega conţinutul încă să păstreze dovezile respective.
  • mare grijă la ce se postează online
  • toate reţelele au ceva în comun – o pagină albă de la care se porneşte
  • facebook – totul e gratis, dacă respecţi termenii. Ei fac bani din facebook ads, credits, dacă luaţi bunuri virtuale (iau 30% din preţurile respective) – Zynga de pildă.
  • dacă vine Coca Cola şi doreşte informaţii, Facebook pune la dispoziţie nişte detalii pentru profiling
  • twitter este în altă extremă – nu au găsit încă un mod de monetizare, poate prin profile premium
  • myspace – publicitate
  • linkedin – profil premium şi publicitate
  • youtube – publicitate. Nu toate clipurile sunt indexate (doar cele plătite).
  • spiritul de comunitate stă la baza activităţii pe facebook
  • maxim o postare comercială la 10 postări informative – cam aşa ar fi indicat să pui.
  • comunicarea să contribuie la dezvoltarea comunităţii
  • totul se indexează, deci atenţie ce scrieţi
  • citiţi cu atenţie termenii şi condiţiile sitului
  • exemplu: un magazin de flori pe facebook. Poţi trimite un buchet virtual, nu doar fizic. Vor veni şi vânzările, aşa promovezi
  • exemplu: Future Friendly – aplicaţie Procter & Gamble – joci şi apoi trimiţi datele să primeşi nişte mostre, apoi vei plăti.
  • cei activi vor primi badge-uri
  • game mechanics – pui în aplicaţie elemente de joc şi rezultatele sunt excelente
  • se pot oferi: trials, ebooks free, mostre
  • în străinătate oamenii îşi dau foarte greu datele
  • partea bună este că suntem contemporani în SM cu alţii, deci avem acces la orice noutate acum
  • folosirea de soluţii automatizate e o idee bună, pentru a gestiona mai bine totul

Nebuloasa se ia de replica lui De Ce că nu e indicat să lucrezi cu dame în PR. 😀

Cererea de oferta pentru un promo se face PERSONALIZAT. Nu un email generic la 50 de bloggeri cu mesajul “salut. nu vrei să scrii despre…”. E bine să ştii ceva despre omul respectiv şi să discuţi “personalizat”.

Final.

Mulţumesc celor care au avut nervi să citească toate minunile astea.

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

10 Comments

  1. Carmen probabil e Carmen Holoţescu de la cirip.ro/timsoft

    În calitate de cititor al dojoblogului, mersi pentru info 🙂

    • Aha, probabil ea este … ca vorbea despre cirip 🙂

      Cu mare placere. M-am gandit ca, daca tot is acolo, as putea fi utila celor de acasa 😉

      • ai dreptate. şi mie mi-ar plăcea să am răbdare să fac live blogging de la un eveniment de genul ăsta, dar din păcate, îmi piere cheful după primele 10 minute şi merg pe ideea că sunt acolo să profit de ocazie şi să întâlnesc lume nouă, să învăţ lucruri noi, nu să stai s-o ard prin wp-admin

      • Pai faci live blogging, cand vorbesc oamenii. Atunci oricum nu socializezi, ca tre sa asculti. 😀

  2. De aici mi-a placut cel mai mult de “Prezentare Adrian Niculescu, Club V5” multe lucruri interesante in legaturile cu site-urile importante

  3. eu sînt aia care a stat pe scaunul de lîngă fata asta care a scris făr’ de odihnă tot samitu’ şi nu pot să nu o laud pentru capacitatea de sinteză şi de concentrare (de două feluri!)… multe dintre prezentări arată mai bine în versiunea dojo:)

    • Saru’mana doamna 🙂

      De acum ce graiesti pe bloaga o sa intre direct. Merci de vizita si te mai astept.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.