Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

5 moduri de a face lenea productiva

Partea nasoală cu omul, care nu-i robot, ci o bucată de carne cu idei, e că are faze şi faze. Sunt momente în care muncim cu drag şi intensitate, dar şi unele în care ne tragem, vorba aia, pe zona sacrală să zic aşa. Am şi eu zile în care sunt în stare să lucrez (şi chiar o fac) 16 ore doar cu pauze de pipi şi papa. Poate e proiectul interesant, poate chiar am un deadline nasol, cine ştie. Dar am şi perioade din alea suspecte, când lenea mă doar pur şi simplu.

Pentru că munca mea e pe “ueb”, pot discuta despre acest aspect. Cuget că unele idei se pot însă aplica şi la altfel de joburi sau măcar adapta după necesitate. Iată cum reuşesc eu (mai nou), să-mi fac din lene ceva totuşi productiv. Nu pot spune că merge 100%, dar parcă e altceva.

1. Hai cu bugetu’

Decât să casc ochii la clipuri cretine pe youtube sau cine ştie ce alte chestii imbecile, deschid contul de internet banking şi studiez puţin problema. Dacă am vreo factură de achitat, o plătesc. Intru pe Paypal şi pe unde mai trebuie pentru a vedea cum stau cu banii, ce am de primit, cine mi-e dator etc. Am avut destule neplăceri în trecut, că eram atât de artistă încât uitam să plătesc contul de hosting sau telefonul.

Aşa profit de câte un moment din ăsta “mort”, când e clar că nu voi naşte niciun design senzaţional sau vreun articol deştept pe blog, să-mi pun finanţele la punct. Am un progrămel pe comp (Ace Money) pe care fac “tracking” de cheltuieli, să văd pe unde pierd bani. Am deja un an şi mai bine de când nu mai cheltuiesc ca proasta pe suc şi pizza (deh, ca în colectiv), dar e bine să ştiu cum stau cu gologanii.

2. Ordine pe birou …

Ca la orice artist, biroul meu este ori într-o ordine ca la neamţ în “şpais”, ori ca la nebuni. De câte ori mă atrage ideea de munci la un proiect ca spanzuratului chef de stat atârnat, mă apuc să fac ordine. Aşa că, în loc să las timpul doar să treacă, îmi fac locul de muncă ceva mai suportabil.

3. Citeşte ceva bloguri şi comentează

Foarte des se întâmplă să-mi omor minutele respective de leneveală citind bloguri. Am ori foldere de bookmarks, ori listuţe de links şi mai arunc un ochi. Închid automat ce nu mă interesează, dar rămân mereu câteva articole de citit. Şi, pentru că avem treabă şi cu promovatul propriului hogeac, iar comentariile pe blog îs “ză thing”, lăsăm mo(n)stre de inteligenţă pe siturile oamenilor. Nu mai lenevim, facem SEO.

4. Gândeşte-te la ce poţi aduce în plus proiectului tău

Ideile geniale vin de obicei pe budă. Serios acum. Şi noaptea, dacă nu pot dormi, în alea câteva minute creierul face festival de idei. De-al naibii, că ştie că n-am carneţelul lângă mine şi nu mă apuc să-mi trezesc omul că mă apucă pe mine “muzăreala”.

Am însă şi acele clipe de “aş face orice dar să nu lucrez ce trebuie” pe care încerc să le fac mai puţin pierdute. Aşa că plănuiesc diverse chestii, visez cai verzi pe pereţi şi-mi fac diverse strategii. Culmea, unele dintre cele mai deştepte idei mi-au venit când încercam să faultez munca serioasă.

Există idei de articole, pe care le notez imediat sau diverse îmbunătăţiri.

5. Fă-ţi lista cu “de făcut”.

Când ai tot felul de prostioare de care trebuie să te ocupi, o listă de priorităţi este diferenţa între a te face din nou de rahat că ai uitat ceva sau de a dovedi că ai ceva între urechi. Pe agenda personală, pe care o foarte recomand, notezi frumos pe mâine sau chiar pe azi: “plătit domeniul x, început design situl …, pus cod pe WordPress, discutat cu clientul …

Momentele “moarte” în ceea ce priveşte productivitatea pot astfel să ajute măcar la organizarea planului pe ziua în curs sau viitorul apropiat. Ţinerea unei agende serioase mai dă cu virgulă, că din păcate tot prostul ăla se ocupă de ea, dar ieşirile în decor sunt mult mai rare. În timp înveţi să-ţi faci un plan REALIST în fiecare zi şi să-l respecţi.

Cam astea ar fi ale mele 5 metode de a-mi transforma lenea în altceva decât o ocazie în plus de a produce doar mătreaţă. Cum folosiţi voi “lenea”asta?

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

22 Comments

  1. Ha, aproape identic folosesc lenea: citesc bloguri, FB, imi invart ideile prin cap, le pun pe foaie, imi fac liste cu ce am de facut cand imi trece lenea, fac schite, planuri, etc. Sunt maestra la astea:)) Mai putin cu ordinea pe birou…:D

  2. Punctul 3 e problema la mine… Cateodata nu am un chef deosebit de lucru, si ma apuc de citit bloguri si comentat.. si a trecut ziua. Pai treaba e asta? :))

  3. Desi e bine sa transformi lenea in ceva productiv, cteodata, cu accent pe cateodata e bine s-o asculti si chiar sa nu faci nimic.

    Stiu ca e mai ciudata sa faci asa ceva mai ales daca esti la birou si ai de lucru da din mic mea experienta dupa ce nu faci nimic (adica o pauza mai mare) te intorci cu mai mult drag la munca.

    Ca tot a venit vorba, ma intorc si eu 😛

  4. Eu unul (lucrand de acasa ca freelancer) consider ca prioritatea numero uno in a nu pierde timpul aiurea e LISTA “TO DO”, iar in timpii “morti a.k.a. pauza a.k.a lene :D” prefer, ca si tine, sa rasfoiesc cateva bloguri sau sa aflu noutati.
    Legat de partea cu bugetul, pentru unii poate fi simpla, totul reducandu-se la: am bani sau nu!

    • Si la mine 😛 o fac dar mereu intervine “ceva” si ma abat de la ea 😛
      Trebuie sa gasesc o modalitate sa ma autodisciplinez …

  5. Al saselea punct are putea fi: sa ne uitam la un TED Talk sau sa citim cateva pagini dintr-o carte buna 🙂

  6. Cu bugetu’ nu merge, ca nu ma ocup eu de el, din fericire 🙂
    Ordinea si comentariile pe bloguri fac parte din programul meu zilnic, cu ele incep aproape toate diminetile, deci nu sunt pentru minutele de leneveala. In schimb listele…ehei ! Si adnotarile pentru articole…Da, astea da !A, si documentarea…Pana la urma, nici nu mai e leneveala, e munca sadea :))

  7. Pentru ca nu aveam chef sa muncesc, m-am apucat sa-ti citesc ultimul articol.
    Am ramas cu gura cascata si mi-am zis:” E fantastic cat de bine ma cunosc unii fara sa ma cunoasca”.
    Ei bine, da ! Ideile de mai sus mi se potrivesc si mie ca o manusa, dar (Vai!) mi-a fost mult prea lene ca sa le pun pe hartie si sa incerc sa le organizez.
    Felicitari pentru maturitatea gandurilor.Daca nu te-ai fi prezentat la pagina “Cine este dojo?” , as fi putut sa jur ca esti barbat.
    Tu faci apologia statului pe buda pentru a realiza creatii marete ( si pana la un punct sunt si eu de acord cu asta ).
    Dar trag concluzia ca, pana la urma, te ridici totusi pentru a mai si munci.
    Vezi ? Exact aici este diferenta fundamentala dintre noi 🙂
    Eu nu ma ridic deloc. Chiar si acest comentariu il scriu tot acolo.
    Ca o nota finala:
    Cred ca toti oamenii de succes au fost (si sunt) foarte puturosi.
    Este singura explicatie cu privire la faptul ca au avut timp sa organizeze munca ALTORA.
    Daca toata ziua am munci ca sa castigam o paine, pe care sa o mancam repede ca sa avem timp sa muncim ( si tot asa), cand am mai avea timp sa devenim ganditori si creatori ?
    Traiasca asadar paturile calde si moi, lenevitul de dimineata la Tv si closetele cu rama incalzita.

    • Iti spun sincer ca, desi imi place sa mai si ard gazul de pomana, nu pot sta departe de “herghelie” prea mult. Cam 2-3 zile sa zic ca nu am treaba, dar dupa aia incepe sa-mi arda buza dupa un design sau un articol 😀

      Merci de aprecieri. ma bucur ca-ti place pe aici 😉

  8. In lutima perioada lista TO DO este sfanta. Am fost pe punctul de a uita cate o intalnire sau ceva in genul acesta din cauza neatentiei. Ai prea multe de facut, prioritizeaza si fa o lista cu evenimentele.

  9. Lista de “facut” o folosesc foarte des. Uneori lenea prinde aripi si te face sa uiti lucruri foarte importante.

  10. Cand ma plictisesc sau sunt in pana de idei ma apuc de citit bloguri iar lista cu “to do” o folosesc de ceva timp si chiar ma ajuta insa nu imi scriu in agenda ci pe o hartie ce o pun pe birou si de fiecare data cand am terminat de facut ceva iau si sterg de pe lista, functioneaza!

  11. Punctul 4 il fac in fiecare zi aproape, nu pot sa zic ca o fac in timpul liber pentru ca o chestie deja “de rutina” pentru mine.

  12. Eu de obicei fac ceea ce se cheama lene productiva. Cand nu muncesc sau nu ma fac ca muncesc, mai intru pe un blogulet, mai fac o lista de cumparaturi sau caut ceva interesat pentru seara in programul TV.

  13. De multe ori folosesc Internetul pentru a ma relaxa… printre altele… Bineinteles ca mai si citesc sau ma uit la filme, dar, daca tot platesc conexiunea la net, macar sa profit de ea la maximum.
    Din diverse motive, am inceput sa fiu pasionata de bloguri: mi-am deschis cateva, sperand sa le inmultesc cu timpul. Dar, dincolo de placere si relaxare, incercand sa atrag cititori pe ele, incerc sa le ofer si alte lucruri din care pot “trage pe turta mea” cate ceva.
    Lenea? De ce sa n-o facem productiva oferind informatii mai mult sau mai putin utile pe blog(uri)? De ce sa n-o facem utila interactionand cu altii prin comentarii pe alte bloguri? De ce sa nu promovam pe blog(uri) initiativele productive alte altora, fie si printr-un banner sau un simplu link, scotand ceva din chestia asta?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.