Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Cum se promovează unii medici online în 2012

Trag de niște săptămâni la noul BracesForum.org, care nu-i chiar nou (ținând cont că sub altă denumire e din 2008), dar să zicem că directorul de ortodonți e de câteva săptămâni. Pentru asta, „trollez” zilnic prin siturile de prezentare ale diverselor clinici de ortodonție, pentru a pune niscaiva conținut pe site. Asta pentru a completa formularele pe care le primesc pe e-mail de la cei care doresc să apară în listing (PS: dacă aveți o asemenea clinică sau mergeți la vreun doctor, faceți un pustiu de bine și dați un submit, că directorul este „enternațional” oricum).

Dar hai să revenim la problema cea mare, observată după ce am dat cu botul de sute de situri de specialitate, bașca propriile căutări pe situri de promovare, când am făcut vreo bubă sau am avut nevoie de un doctor.

1. Nu avem site deloc

Asta e cea mai simpatică situație, când un medic, cu cabinet și alte daravele, nu apare deloc pe net. Că e scump un site minimal și se știe că prețurile pe care majoritatea le practică sunt prea mici pentru a avea bani și de o asemenea „prostie”. Am foarte posibil un menisc aranjat, așa că am primit o recomandare de la viitoare cumnată. Care-mi tot recomandă medici, de câte ori e nevoie (și-i recomandă bine). Așa că merg pe mâna ei.

A găsit unul specializat exact pe buba mea și a stat vreo 20 de minute să caute vreo posibilitate de contact. De câte ori am înjurat siturile de tip „ghid medical”, dar de data asta le-am mulțumit. Numai așa am reușit amândouă să dăm de om. Că doream să mă programez, dar ia-l de unde nu-i.

Un site OK costă câteva sute de euro. Și, dacă nu-l face o loază, te poate promova bine merci. Jumătatea mai bună și-a deschis business-ul de câteva zile și primește clienți „de pe net”. Culmea, nu de aici sau de pe Facebook, ci de pe google, pentru că un pic de SEO minimal l-a adus în fruntea căutărilor pentru ce-am ales eu ca și keyword. Și, spre deosebire de alte metode de promovare, traficul de pe gogu este moca. Și merge, dacă-ți știi treaba.

2. Flash is so 90’s

Dacă mă întrebați pe mine, deși știu niște situri cu animații amețitoare, Flash-ul nu a fost niciodată o idee bună pentru un site. Acum, când Google e cu nasul la mirosit până și timpii de încărcare, să-ți faci un site în Flash pentru clinica ta medicală e cea mai idioată alegere. Drept este că majoritatea celor care au așa ceva, au primit de fapt un template de la templatemonster (edițiile vechi) pe care vreun „designer” l-a prezentat ca ultimul răcnet sau, mai rău, ca design unicat. Așa se întâmplă când accepți să-ți facă situl nepotul care știe ceva pe comp sau un designer care-l lucrează pe 20 de euro.

3. Text în imagini și alte aberații

Pentru cei lenoși, dacă nu ai chef să stai să aliniezi div-uri (asta în cazul ideal când „designerul” nu pune tema pe tabele, ca în 1900 toamna), să pui textul într-o imagine e simplu și rapid. Plus că nici clientul, dacă nu are minime cunoștințe de ce „se cere” nu-și va bate capul, doar arată frumos. Și uite așa, conținutul indexabil se transformă într-un rahat de imagine care ia timp să se încarce și pe care Google nu o citește.

4. Valurile mării și design ca la circ

Recunosc că mereu mi-au plăcut layout-urile mai „speciale”. Pline de culoare, cu tot felul de imagini interesante, care arată ca masa unui freelancer, ca un computer etc. Nu-s ușor de făcut, dar nici pentru un portofoliu nu se mai pretează. Noile tendințe merg spre SIMPLU și elegant. Minimalism, fonturi „fancy”, design aerisit, cu mici accente de culoare etc.

Am văzut niște aberații în ultimele zile că nu-mi dădeam seama dacă e situl unui ortodont sau al unui copil prost. Dar din nou, dacă nu știi ce să ceri, alții „știu” ce să-ți bage pe gât.

5. Facem conținut copy-paste

S-au prins unii că e bine să ai niște articole de specialitate, așa că s-au pus la copiat. Pe internațional, e un provider de servicii de net care oferă și servicii de „web design” (ghilimelele sunt intenționate) și-s probabil răspunzători pentru majoritatea idioțeniilor pe care le-am văzut mai nou. Și au pus ACELEAȘI articole pe 1000  de situri de ortodonție.

Da, este indicat să scrieți câte un articol pentru „prostime” despre specialitatea în cauză. Dar, dacă tot aveți diplome în domeniu, faceți bine și scrieți-vă articolele SINGURI, de la zero. Pentru că un text „duplicat” mai bine nu e, pe când un articol interesant, scris de un specialist, ajută și mai mult pacientul și-l face să vă aprecieze chiar mai mult. Să nu zicem de google, căruia îi place conținutul bun și original.

6. Poze? E buna și poza de buletin. 50 de pixeli pe 50

Clinica la care-mi fac eu dinții are contract cu un fotograf bun din oraș. Au pozat clădirea (deși e simplu de văzut, că e singura chestie înaltă într-un rând de case) și toată echipa medicală. Periodic reînnoiesc pozele. Așa știi cum arată cabinetul/clinica, mai ales dacă e într-o zonă aglomerată cu alte enșpe mii de cabinete/magazine și știi cum arată doctorul în cauză, chiar dacă-l întâlnești pe stradă.

Multe situri nu au asemenea poze sau, dacă apare și onor dom’ doctor, poza e atât de mică încât mai bune nu-i.

7. Cine ce face acolo?

Pentru siturile de ortodonție, pe lângă locație, pe pacient îl interesează ce tipuri de aparate ortodontice prestează medicul. Și sunt, slavă cerului, o groază: aparate metalice cu ligaturi, fără ligaturi (Damon e ăl mai celebru model), linguale (iBraces sau Incognito), Invisalign, SureSmile etc. Nimeni nu are nervi să caute pe pagina a zecea. Pune pe prima pagină, LA VEDERE, ce faci și ce sisteme oferi. Pe multe situri apare doar bla-bla și cauți ca prostul să afli dacă pun Invisalign sau nu.

8. Să contactați ..

Mi se pare normal ca datele de contact să apară chiar din prima pagină. VIZIBILE, că dorești ca x-ulescu să vină să dea banul. Ideal este ca în footer (partea de jos a sitului) să apară număr de telefon, adresă, formularul de contact. Nu-s fan de pus linkul către email, decât dacă doriți să vă treziți cu 100 de mesaje cu viagra pe zi. Pentru mine un formular de contact simplu și eficient face treaba.

Cam astea-s durerile mele momentan, cauzate de siturile (care există) ale diverselor clinici. Doctori care au specialități bănoase (că un tratament orto nu e de colo), dar care se prezintă pe net așa cum am detaliat eu.

Pe voi ce vă deranjează pe unele situri de promovare de gen? Nu mai discutăm despre mobile friendly design (responsive) că și așa e o chestie prea nouă. Probabil prin 2020 să se refacă multe asemenea situri și eventual să ia aminte și la această tendință.

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

18 Comments

  1. Stai linistita ca nici pe international treaba nu sta mai bine. Am cautat la clinici de-am capiat cand am avut treaba cu rinichii. Cea mai OK metoda sa gasesti ceva este sa intri pe situl “pagini galbene” dar si acolo am gasit o adresa si un nr de telefon. Site-urile NU EXISTA pentru ca domnii doctori de castiga poate cateva zeci de mii de euro pe luna nu au un ban de investit intr-un website, in 2012. Ma rog.

  2. Flash o suge în primul rând pentru că nu-i portabil, până recent nu exista un standard deschis. Într-un fel mă bucur că iPhone nu-l suportă, poate că așa o să dispară într-o bună zi mizeria asta. Apropo, sper ca WebM să înceapă să prindă ușor, ușor și într-o bună zi să fie și el disponibil pe Vimeo, nu doar H264.

  3. Sunt si cazuri bune totusi, daca sunt facute in colaborare cu un doctor care stie ce poate inseamna un site bun. De exemplu uite diadent.ro, facut de mine urma cu vreo 2-3 ani, design si programare. Dar, pe vremea aia siteul a costat parca vreo 1200$, ceea ce nu am auzit multe persoane cu afaceri relativ mici sa fie dispuse sa investeasca.

  4. Si eu am ramas surprins cat de multi au inca site-uri pe flash si alte tampenii. Am facut recent SEO pentru un client care avea site-ul facut cu wysiwyg-ul ala de pe wix.com Si hostat tot la ei. Doamne fereste ce dezastruos arata.. zici ca-i hi5. I-am sugerat eu hostingul meu + wordpress, dar n-a vrut, pe motiv ca panoul wix.com e usor de folosit…

  5. O revenire, dupa o disputa financiara cu un client, medic. Medicii, in general, au impresia ca doar profesia lor conteaza, celelalte fiind asa, ca sa le asigure lor mediul inconjurator. Si-ar face site-uri, daca le-ar face cineva pe gratis sau pe bani de nimic, altfel au o problema foarte mare in a plati munca altora la adevarata valoare. Doar medicii tineri ce mai fac diferenta, dar pana ca ei sa aiba un cuvant de spus intr-adevar, vor mai trece cel putin 10 ani

    • Nicio problema. Ca sunt alti medici care platesc la pretul corect, care asculta cu urechile deschise ce are un developer de spus, care stau excelent la SEO si unii chiar platesc Adwords pentru a fi siguri ca sunt primii in cautari. Si astia probabil iau tot caimacul pe net, iar restul probabil stau sa se planga ca e greu sa faci business in Romania.

      Un design pentru un site de prezentare costa mai putin decat iau ei probabil din ‘atentii’ intr-o zi sau cat face respectivul cabinet intr-o zi sau doua. Daca asemenea sume nu sunt dispusi sa le investeasca in propria imagine online, nu e nimeni vinovat ca altii au mai multe ‘sanse’.

      • Zgarcenia asta cu privire la webdesign e specifica micilor intreprizatori romani. Recent am fost la un service auto cu masina si l-am intrebat pe patron de ce n-are site de prezentare. A zis ca are, dar e gol. I-am propus sa-i fac eu site-ul + hosting, pentru 100 Euro. A strambat din nas si a zis ca-i prea mult. Trebuia sa-i platesc 200 euro pentru piese + manopera, si intr-un final a fost de-acord sa-mi scada 50 Euro din factura, daca-i fac site-ul.
        Panarama aia de site a fost treaba de jumatate de ora, dar tot face mai mult de 50 de euro. Problema e ca multi nu prea inteleg ce si cum si nu sunt dispusi sa dea banii pe o “mazgaleala” online. Trebuie intai sa-i faci sa inteleaga ca “mazgaleala” aia le poate aduce o caruta de clienti.

      • Sa iti spun ca suma pentru care am avut disputa e la nivelul incasarilor lor pe o zi? Si reprezenta plata a 5 facturi…

  6. Am facut partea de analiza concurenta online pentru o clinica privata acum vreo 2 ani, proiectul nu s-a mai concretizat din motive de necesitate. Din cate inteleg din articolul tau nu s-a schimbat mare lucru intre timp. Asta e, momentan e un domeniu usor de “prasit” pentru cine are un pic de minte luminata sa vada ca bolnavii cauta, nu SI pe net ci DIN CE IN CE MAI MULT pe net informatii si recomandari.

  7. Dojo, cool site!
    Daca intr-adevar esti serioasa si vrei sa faci un site cool pentru medicii stomatologi si alti shpagari din Romania cea mai buna solutie este Genesis Framework de la StudioPress combinata cu Themele de la https://www.web-savvy-marketing.com/store/product-category/genesis-themes/. Ai sa vezi ca acesti privideri de theme de WordPress au niste design-uri absolut fantastice si le-am incercat pentru ca le-am cumparat pe toate. Sper sa-ti placa si sa le faci la toti dentistii sau altor medici niste site-uri beton ca si acest site al tau (respect).

    • @Zimbrul, oamenii nu ma platesc sa iau o tema de 40 de dolari si sa le cer de 10 ori mai mult. Designurile mele sunt facute DE LA ZERO pentru fiecare. Nu-mi plac temele astea si nu sunt pentru a le baga pe gat un template cumparat de mine si eventual schimbat in 2-3 locuri 🙂

    • Daca doresc template, il cumpara ei singuri. Nu dau unui designer de cateva ori pretul respectiv doar pentru ca respectivul sa schimbe 2 culori si un logo. Un business serios nu foloseste templates, are nevoie de un branding facut cu cap, de un cod curat, SEO friendly, responsive chiar. Nu de frameworks greoaie de care nu au nevoie. Odata ce situl este sus, clientul are ‘datoria’ sa puna informatie pe el si sa-l promoveze, nu sa testeze fonturi si culori, mai ales cand nu se pricep. 😀

  8. Nu vad de ce ai vrea sa re-inventezi roata. Temele de WordPress, cele de business sunt facute exact pentru acest lucru: sa faci site-uri de business cu ele. Ok, daca vrei sa o lucrezi de la inceput ceva absolut unic asta e alegerea ta.
    Si totusi cand vorbesti de un cabinet de stomatologie sau chiar si o clinica de stomatologie nu e chiar un “brand”…parere mea.
    Cat despre a cumpara ei o thema sau a-si face un site singuri nu cred ca se pune problema atata timp cat ei sunt dentisti si nu stiu sa faca website-uri de business.

  9. Vio, n-as zice ca un dentist este un brand ca Apple sau Smasung sau HP sau mai stiu eu ce. Un cabinet sau chiar clinica dentara nu e neaparat un “brand” si de obicei dentistii se aleg prin recomandari. Cel putin nu cred ca exista o clinica “brand” in Romania in acest domeniu…dar poate ma insel.
    Oricum, Dojo are dreptate in toate punctele enumerate si asta se aplica oricarui business.

  10. Eu prefer sa fac treaba personal. Am lucrat cu Thesis si cu WooThemes in 2-3 ocazii si am pierdut mai mult timp incercand sa-mi pun designul pe ele, decat lucrand o tema de la capat. Asa ca mai bine pentru mine si client este sa fac treaba asa cum trebuie, de la zero.

    Un framework e OK pentru cineva care doreste sa dea situl peste cap, un client in general are nevoie de un site gata facut, care sa mearga OK si apoi el, clientul, sa puna continut si sa promoveze.

    Din punctul meu de vedere ORICE poate sa fie un brand. Situl meu este unul, situl unui dentist poate sa fie un ‘brand’, un shopping cart etc. E bine sa tinem la individualitatea noastra, pentru ca pana la urma imaginea conteaza. Chiar si pe internet 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.