Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Azi am înșelat dojomobilul

Sunt o tipă credincioasă mașinii sale și nu conduc nimic altceva decât trocariciul personal. Astăzi însă am înșelat-o cu o surată mai tânără, mai voluptoasă și, clar, mai valoroasă.

Pentru că am o săptămână super-aglomerată, nu m-am putut dezlipi de muncă astăzi, pentru a prinde partea întâi a Timișoara Brands Tour, dar m-am gândit că măcar la ultima ieșire aș putea încerca să ajung. Și am ajuns ca o vedetă, la spartul târgului, când bloggerii luaseră la test drive mașini Peugeot. Am apucat să vorbesc cu puțini bloggeri, pentru că eram cu toții împrăștiați în 10 zări, dar tot s-a lăsat cu niște cunoștințe noi.

Cristina m-a întrebat dacă nu am curiozitatea să iau o herghelie la alergat și, dacă tot aveam carnetul la mine, am luat un Peugeot 301 la test. Am primit ca însoțitor unul dintre consilierii de acolo, care m-a scos „în drum” apoi mi-a lăsat plăcerea de a conduce.

peugeot-301

Sper că nu vă așteptați la cine știe ce recenzii auto, că nu știu prea multe, să nu mai vorbim că număr pe degete mașinile pe care le-am condus până acum (în afară de a mea) și-mi ajung degetele de la o mână pentru asta. Am simțit diferențe la ambreiaj, e mai „iute” decât a mea. Am avut inspirația să întreb câți cai putere are, sper că am reținut corect: 92.

Am condus varianta full option, deci am putut să văd cum vine echipată complet o asemenea mașină.

Diferența mai mare a fost faptul că are maneta de la schimbător mai scurtă decât o am eu la Opel, deci mi s-a părut puțin ciudat, la primele manevre, dar m-am obișnuit apoi. Foarte plăcută la condus și sprintenă.

Ca și aspect, designerul din mine nu-i poate aduce nicio vină, are linii elegante, arată ca o mașină „executive” și, din ce am întrebat eu, vine la un preț destul de mic pentru clasa ei (cu 2000 de euro mai scumpă decât Corsa mea, luată în 2008).

Când am ieșit din mașină, consultantul care m-a însoțit și-a dat seama că numele meu îi sună cunoscut. Sigur că da, am fost colegi în gimnaziu. Să vezi ce mică e lumea …

Veți citi la ceilalți bloggeri participanți mai multe detalii tehnice, mai ales că mulți dintre cei care au testat mașinile sunt bărbați, deci știu mai multe decât știu eu. Eu am rămas cu o amintire foarte plăcută, am condus o mașină pe care nu m-ar deranja să o am și iată că am reîntâlnit un coleg pe care nu l-am mai văzut de 20 de ani.

PS: voi ce mașini ați testat și cum vi se par? Ce părere aveți despre Peugeot 301?

Mulțumirile merg spre: PRbeta, AventuriaAsociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană, Porsche Timișoara, Amvest, Restaurant Belvedere.  Ca arteneri media îi avem pe 24-FUN și Tion. Timișoara Brands Tour este o franciză a Cluj Brands Tour, un concept marca TVdece

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

32 Comments

    • Foarte posibil. Am fost surprinsa de pret, iti spun sincer, mai ales ca imi amintesc ce scoruri erau in 2008, cand am luat eu caruta. Probabil o fi si criza buna la ceva

  1. Ca mandra si fericita posesoare de Opel (e drept, nitel mai mare ca al tau) sunt cu tot sufletul alaturi de dojomobilul tau in aceasta grea incercare peste a trebuit sa treaca :))

    French cars… mai bine nu 🙂

    • Stie dojomobilul ca tot pe el il iubesc si, dupa ce am pacatuit cu ‘stricatele’ alea superbe, tot la el ma intorc 😀

  2. Dimineață pe la 09.15 erai la împărțeala vestelor reflectorizante la Bere ? Ai băgat de seamă Opelul ăla alb mare și urât din care s-au dat jos un copil și tatăl lui cel gras ?

    🙂

    • Shit, nu, ca-s oricum chioara. Data viitoare cand ma mai vezi in zona (in general is usor de recunoscut cu caruta – ca scrie pe ea), da-mi una dupa ceafa, ca mi-ar placea sa stam putin de povesti 😉

  3. O masina nu se cumpara pentru ca e draguta sau imi sta bine in ea.In primul rand pentru ce vreau sa o folosesc.
    Recomand ca niciodata sa nu se cumpere modelul imediat lansat sau motorizarea noua,abia dupa 6-12 luni.In timp vor avea loc campanii de remediere a problemelor care apar inerent.Un alt criteriu este valoarea de revanzare,dinamica reparatiilor la marca(model),costul pentru piese de schimb si intretinere,consumul de carburant,consumabilele(anvelope,uleiuri),calitatea materialelor(plastic bord,incuietori,tapiterie,vopsea).Si ar mai fi….Ca o masina sa functioneze bine si sa reziste,nu trebuie altceva dacat sa ai ureche muzicala cand o conduci.

    • Ion, tu vorbesti ca un om normal, care judeca serios. Io de pilda am luat masina asa: Corsa, pentru ca nu-mi placea la Astra hatchback cum arata fundul (deci apasari de designer). Apoi am luat-o ‘beije’ ca am logo-ul pe rosu/negru si nu pusca pe prea multe nuante. Am cerut aer conditionat, 5 in 1, roti din alea smechere. Cam asa am cumparat io masina. Iti dai seama ca ‘soarele’ a facut cu hertzul cand mi-a auzit modul de triere, dar asta este, nu te pui cu prostul 😀

      • Ce vorbesti tu aici , draga mea? Eu mi-am luat Opelul ca imi placea volanul si consola centrala. Si l-am barait pe al meu barbat la cap pana a facut cum am vrut eu. Adica n-a luat Astra Hatchback ci Insignia. Din cauza consolei aleia afurisite.

      • Oh, Insignia e atat de frumoasa … toata, nu doar consola.

        Deci nu-s singura sarita de pe fix sa inteleg 🙂

    • Exact așa se proceda acum 20 de ani. În anul 2013, nu mai e așa. Acum ajunge să alegi marca și clasa mașinii. Astea două îți arată fiabilitate, cheltuieli și preț. Sunt multe, dar dacă te-ai gândit la astea, te vei putea hotărî relativ ușor.

      Mi-a plăcut aia cu consumul și anvelopele. În 2013, astea sunt lucruri care țin de șofer, nu de mașină.

      Notă: Vorbim de mașini noi.

    • am condus 2 masini la viata mea si anume sandero`ul meu pe care il am din 2008 si imi place mult de tot si masina sotului, C200.
      avand in vedere ca eu conduc in 99% din cazuri in oras, am ales o masina compacta cu un aspect prietenos (asta a fost singurul criteriu in alegerea masinii, pe langa patriotism) si sunt foarte multumita de alegere. imi place si noul model stepway.

  4. De la Peugeot am testat:
    – 508 2.0 HDI FAP cool dar pretul cam mare (aprox.28k)
    – RCZ // hell yeah!!! Da’ probabil mai incolo cand cei mici vor merge la liceu 😀
    Avand o experienta destul de mare cu P n-as opta pentru din motive de service. Inca foarte proaste servicii in RO.
    Am un 307sw din 2002, 2.0 HDI FAP. Masina e ok dar orice vizita in service e un cosmar. Indiferent de service-ul din tara la care am fost.

    Volvo -V50
    Ideala pt familie + 1-2 copii mici.
    Nu la fel de spatioasa ca 307sw dar totusi spatioasa.
    Service-uri putine si foarte slabe din pdv servicii oferite.
    Am un 1.6D. Recomand 2.0D.

    Mercedes
    C220 excelenta din toate pdv.
    Usor mai scumpa ca 508 dar diferenta de pret se amortizeaza doar din diferenta de consum in aprox 150k km (adica in max 2-3ani).
    In plus la revanzare (max 5 ani vechime) are o valoare de piata mai mare decat Peugeot sau Opel.

    Dacia
    Duster e o masina geniala pentru RO daca majoritatea km nu-i faci pe autostrada sau E85.
    Fiabila, consum relativ redus (1,5dCI), cu retea extinsa de service-uri).

      • Momentan cred ca ma gandesc la o Skoda sau VW, vreau ceva relativ ieftin de intretinut…si nu va fi noua fiindca, nu-mi permit.

      • Eu am prieteni cu Skoda si sunt foarte multumiti de masina. Noi suntem ‘opelisti’ in familie, ca nu aveam bani de VW, desi mi-ar fi placut un Beetle (nu varianta asta noua, aia din 2000 si ceva).

      • eu sunt momentan student si vreau sa-mi iau masina din surse proprii, nefiind ajutat de parinti sau mai stiu eu…implicit ma gandesc la o masina buna, ieftina si cel mai important usor de intretinut(consum, taxe si impozite, piese, consumabile) :D…sunt capricorn, trebuie sa ma gandesc la toate.

      • si opel este o optiune doar ca sa fiu sigur ca masina a fost construita in germania, ca daca e facuta in afara UE, nu mai au aceeasi credibilitate din partea mea.

      • Si eu am luat masina din banii mei. Eu am achitat avansul si inca 4 ani de leasing. E mai bine asa, chiar simti ca ai ‘meritat’ masina aia, daca tu pui banii.

        Opelul meu este facut in Ungaria. Au acolo o fabrica, din ce am inteles.

    • E bine de stiut…nici o masina NU se mai fabrica unde stiam noi(poate doar se asambleaza).Nu te mai baza pe astfel de criterii,nu sunt de actualitate si lucrurile s-au schimbat definitiv.Pot sa-ti argumentez pentru orice marca.

  5. Eu sunt fan Volvo. Tot ce inseamna model nou. Sunt cele mai sigure masini din lume. Si la design nu stau prost. N-am avut sansa sa conduc una..dar mi-as dori foarte mult.

    De condus, n-am multe in portofoliu. Deci nu punem (Dacia 1310 si Logan), in rest: Hyundai Accent (un model mai nou, dar nu stiu anul), Toyota Yaris si o Corolla (foarte veche, care a ajuns la o expozitie prin Bucuresti, masina era de prin ’79, dar super marfa), si ultima a fost un Nissan Qashqai 2.

    Era sa uit :)). Am avut un Golf2, dar l-am vandut dupa cateva luni. Avea ceva stricat la carburator si consuma peste 14 in afara (daca treceam de 80 si de deschidea si a doua camera la carburator)..parca asa era..sper sa nu vorbesc gresit.

    In maxim o luna, dupa ce merg in vacanta in Ro, si revin, va urma si o masina :D. M-am gandit pe la un Golf4, Polo, sau ceva de pe la Astra sau Peugeot. Logic, la mana a doua. Nu are rost sa dau foarte mult, pentru ca ar fi si alte prioritati. Visez la ziua aia. Sunt pasionat de masini si condus, dar n-a fost sa fie :)).

    • Dojo nu îți poate răspunde la asta, așa că am să încerc eu.

      Peugeot a fost ”partener de mobilitate”-adică a pus mașini la dispoziție. Când blogării organizatori au văzut un asemenea gest nemaiîntâlnit de generozitate – lucru cumulat cu faptul că este despre oameni – s-au gândit că ce bine ar fi să fie inclus în turul brendurilor. Astfel, la următorul proiect, Pejo va fi acolo, din nou, despre oameni. asta e, nici un eveniment fără pic de utilitate nu se poate desfășura fără sponsori.

      Vezi tu, așa zisele evenimente nu aduc nimic util, pentru că nu le-a gândit nimeni astfel. Se ia o turmă de blogări și se plimbă, iar ei se distrează de minune. Urmează niște articole, poate lumea citește, asta e. În rest, nu vor fi chestii serioase și/sau raționale pentru că nimeni nu se pricepe. Se urcă în mașini deși nu prea înțeleg fenomenul, îl ascultă pe primar deși sunt PR toți și așa mai departe. Asta e, ăștia suntem, las-o baltă.

      • Dam, ii pot raspunde, don’t worry.

        Peugeot au ajutat la organizare, dupa cum banuiesti, cu masini, atatea cate au fost necesare. Pentru ca, in majoritate, suntem si soferi, s-a venit cu ideea (deloc rea) sa ne si plimbam putin pe la ei in ‘ograda’ si eventual sa luam la calarit niste herghelii pe 4 roti. Chestie care ne-a incantat pe toti.

        Nu sunt un brand tipic timisoarean, dar nu stiu pe nimeni sa-i fi displacut plimbarea in cauza 🙂

        Cat priveste inutilitatea unui asemenea eveniment, fiecare cum il duce capul.

        Eu am fost incantata de ce am vazut si prefer sa fi avut aceste evenimente (nu le-am prins pe toate, ca am avut o saptamana de cosmar la ‘mustarie’), decat sa fi stat aiurea acasa si sa ma uit la frunze.

        La Timisoareana am vazut chestii interesante (nu am fost pana acum intr-o asemenea fabrica si sunt mare amatoare de vazut smecherii din astea, chestie dovedita si de ‘apetenta’ pentru documentare de gen), iar cei da la Cramele Recas m-au lasat MASCA.

        Ce s-a obtinut? Eu am vazut/invatat chestii misto si cu siguranta unele branduri au avut si ele de castigat. Daca pana acum am ignorat totalmente ce se intampla la Recas, pentru ca nu stiam si nu aveam chef sa aflu, pot la orice ora sa recomand o vizita acolo si eu sigur mai trec prin zona, chiar si intr-un periplu ne-organizat pentru bloggerime.

        Mai e o chestie de luat in vedere: nu suntem salbaticiti de tot si ne face placere sa ne reintalnim. Suntem in general imprastiati in 10 zari ale tarii, asa ca profitam de ocazie pentru a mai sta la un pahar de vorba. In ciuda opiniei multora ca suntem niste loseri, suntem OAMENI, de varste apropiate si cu pasiuni comune. 90% din farmecul evenimentelor il fac pana la urma oamenii 🙂

  6. Acum că am înțeles care a fost rolul Peugeot, mai am o întrebare: cât te-ai plimbat prin SUA ai văzut mașini Peugeot pe acolo? 😀

    • L-am intrebat pe ‘soare’, daca am vazut. Se pare ca nu prea-s masini frantuzesti pe acolo. Is BMW, VW etc. Opel nu am vazut.

      • Opel n-ai cum să vezi pentru că e o marcă europeană, chit că-i proprietarul e american. Până și în Anglia se cheamă altfel. La fel și în Australia.

        Nici Toyota Avensis nu există pentru că probabil li s-a părut lor că alt nume ar fi mai fericit pentru piața nord-americană.

      • Da, se cheama Vauxhall la englezi. Am vazut parca un Astra in parcare la Trader Joe’s, dar un Astra diferit de ce avem noi. Corsa nu am vazut deloc, daca mi-as duce masina acolo ar fi minunea targului 😀

  7. Nu am testat Peugeot-ul, nu era prea mult timp cand am ajuns in reprezentanta. Ma mira pretul sau, parca e prea scazut si se bate cap in cap cu preturile de acum 4-5 ani oferite de Peugeot.
    PS: Ultima masina testata a fost o Toyota.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.