Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

CEC Bank – senzatii tari din 1900 .. toamna

Se pare că am deja încă un articol despre onor “banca” respectivă, vă puteţi delecta şi cu el. De data asta am atacat balaurul de la cele 3 capete direct, pentru că trebuia să închid un cont de card. Cont deschis pe când lucram la Realitatea şi domnii aveau prostul obicei să ne schimbe banca o dată pe an. Am avut deci conturi la Ţiriac, BRD şi CEC în cei 3 ani de muncă acolo. Mare bucurie, să te tot plimbi ca prostul din sediu în sediu.

Cum contul a fost neatins de peste 1 an, de când s-a închis staţia de radio din Timişoara, plus că tot primeam anunţ că s-au mai tras 2 lei din cont pe luna respectivă, m-am luat fain frumos să ajung unde şi-a dus mutu iapa, la sediul central. Ăla mare şi plin de vreo 15 feluri de marmură şi granit, de parcă-i Răpirea din Serai.

Intru în sediu şi casc ochii după un sistem din ăla de “ticketing”. Nimic. Mă uit deasupra ghişeelor. Nimic. Doar deasupra unuia e o tabelă din aia electronică şi scrie 216 sus şi 11 jos. 5 ghişee tip “casierie”. Doamnele stau, că nu are nimeni treaba lor. Au fost 2 tineri pe care i-am auzit spunând nervoşi “păi aşteptăm, ce să facem”, semn că nu sunt singurii puşi pe picior greşit de lentoarea angajatelor.

Mai sunt 3 ghişee de tip “toate operaţiunile” la care lucrează doar 2 doamne. Una stă la poveşti cu un client de 15 minute, cât mi-a luat să aştept ca la celălalt ghişeu să i se deschidă unui nenea un cont. Îmi vine să o sfătuiesc pe madam să-l ia pe nenea ăla acasă sau la Mall la o cafea, pentru că majoritatea discuţiilor nu sunt “bank related”.

Termină cealaltă doamnă şi vin eu la ghişeu.

“Bună ziua, o închidere de cont, vă rog”.

“Aveţi bilet de ordine?”, mă întreabă glacial, cred că a omis salutul, că nu se cade la valoarea ei. Îi spun că n-am văzut jucăria de ticketing, mai ales că sunt deja obişnuită cu ele. Mă duc spre intrare, că atât a binevoit să-mi spună şi iar mă uit prin sector. Nimic.

Văd un paznic şi îl întreb unde e minunea aia. La intrare. Păi m-am uitat la intrare. Nu, la intrare-intrare, adică afară din “sediu”. Mai exact pe “hol”. Mulţumesc omului şi casc ochii în “hol”. “O cutie galbenă”, aud în spatele meu, exact când să ajung la concluzia că e o conspiraţie la mijloc. Cutia aia arată ca o cutie mai mare de poştă, învelită într-o hârtie adezivă galbenă. Apăs pe butonul roşu şi-mi vine un minunat bilet. Pe care scrie “pensii şi depuneri”, dar naiba mai stă să se streseze. AM NUMĂR!

Reintru în sala uriaşă şi mă duc la singurul display electronic. Arată tot 216 şi 11. Acum sunt toate cele 3 graţii la birou. “Îndrăgostita” discută în continuare cu clientul. S-a făcut jumătatea de oră şi nu mai termină. Una în mijloc ştampilează de zor. Dama ce m-a trimis pe mine după bilet stă. Pur şi simplu.

După câteva minute pune mâna pe butonul ce schimbă numărul de pe afişaj. Eram deja gata să merg, să-i arunc cardul în braţe şi să plec. Dar ştiu că oricum vor continua să-mi scrie şi să mă scoată din minţi, plus că, dacă nu am cardul ulterior, cine ştie ce mama naibii le mai fată mintea.

Stau.

Au trecut 40 de minute de când mă uit şi mă sui pe pereţi. S-a terminat şi convorbirea drăgăstoasă, aşa că sunt 2 ghişee care lucrează. Doamna din mijloc, deşi teoretic e la “relaţii cu clienţii”, stă în continuare fără să lucreze. Suntem vreo 10 oameni cu bilete în mână şi faţa palidă de nervi.

Într-un final ajung la ghişeu, tot la ea. Din nou, bună ziua, pentru închiderea de cont.

“Mergeţi la casierie, mai aveţi de luat nişte bani”. Am 15 lei în total, dar 2 vor fi reţinuţi pentru comisionul de pe luna asta. Deci iau 13 lei. Bun.

Doamna de la casă, încântată probabil că are şi ea client, îmi ia cardul, îl trece prin POS şi mă roagă suav să tastez PIN-ul. Pe care nu-l mai ştiu că am folosit cardul acum 1000 de ani ultima dată. Şi nu am oriucum nevoie, dacă sunt ÎN BANCĂ la ghişeu. Având experienţa închiderii de card la Ţiriac şi BRD, o întreb dacă nu se poate face direct din cont, că doar are datele mele. Nu. Să merg înapoi la ghişeu.

Încep să văd roz chiloţiu spre roşu. La ghişeu primesc o întrebare din aia încuietoare “dar cum de nu mai ştiţi PIN-ul?” Pentru că nu am mai folosit cardul de aproape 1 an jumate. Şi oricum, fiind în bancă, nu trebuie decât să dau buletinul. Nu?

Mda, totuşi se poate scoate suma rămasă. Dar, aflu de la doamna în cauză, pot scoate doar 80% din bani. Pentru că nu ştiu PIN-ul.

Asta chiar îmi pune capac. Cum să pierd 20% din sumă doar pentru că se face scoaterea de la ghişeu şi nu prin bancomat? Asta nu e tot, aş mai plăti şi 3 lei închiderea de cont. O anunţ rece pe madam că nu mă mai interesează ce bani scot şi cum fac. VREAU SĂ ÎNCHID CONTUL. Şi, în gândul meu “să nu mai aud vreodată de banca voastră”.

Probabil atinsă puţin de graba mea de a scăpa de serviciile lor şi de faptul că am rămas calmă, se consultă cu colega din mijloc, cea care freacă menta de aproape o oră fără să ia clienţi.

“Nu ştiu cum să fac. Că rămâne aproape fără nimic”.

“Păi îi iei şi comision şi 20%. Asta e”.

Îmi vine să-i spun ceva de dulce, dar mă abţin. Sunt la un pas de a termina cu ei şi nu vreau să risc “complicaţii”. Nu ştiu ce şmecherie a făcut “bancheriţa” ce se ocupă de cazul meu, dar mi se iau doar 2 lei comisionul în cauză. Se pare că existau şi alte metode, nu doar să iei şi pielea de pe client.

Ajung din nou la ghişeu, după ce am scăpat de card şi am semnat divorţul de CEC. Primesc 10 lei şi 6 monede de 50 de bani. O fi criză şi la ei, săracii, au venit cu puşculiţa de acasă. Iau chitanţa şi restul, salutul meu rămânând fără răspuns.

În urma mea 8 ghişee sunt deschise, vreo 10 clienţi stau şi aşteaptă, în timp ce doar una sau două angajate îi cheamă la ghişeu. Că doar timpul trece, leafa merge …

Daca ți se pare interesant, un share ajută mereu. Mulțumesc.
dojo
dojo

Fost om de radio, transformata in karatista si apoi web designer. Am o firmă de online marketing si mi-am redeschis un webmaster forum.

Articles: 1761

27 Comments

  1. De fiecare data cand batranica mea trebuie sa isi extraga pensia am probleme cu cecul. Ba nu merge un bancomat, ba nu au bani in el, ba dau numai hartii mici, niciodata nu poate sa fie totul asa cum trebuie.

    Daca falimenteaza, eu nu plang. Pe bune.

  2. N-am s[ m[ intind sa povestesc ceva identic cu ce spui tu, dar doritorii de asemenea senzatii se pot adresa cu incredere si la ING Bank, precum si la BCR !

    • Nu am experienta cu ING, dar am lucrat cu BRD 4 ani si cu BCR sunt de vreo 10 luni. La BRD am avut servicii exceptionale si rapiditate. Nu stiu daca e vorba ca era o banca de cartier, dar am avut acolo mai multe conturi si am fost EXTRA multumita.

      Fata aia de la ghiseu facea in 5 minute cate operatiuni fac mandrele astea la CEC intr-o zi. Singura ocazie in care stateam la coada cateva minute, era cand se adunau 10 persoane inaintea mea.

      Facea copila aia transfer WU,extrase de cont, plati prin cont etc. atat de repede, ca eram speriata uneori ca uita ceva. Nu am decat cuvinte de lauda la adresa lor.

      La BCR iarasi merge treaba OK. Bun simt, rapiditate. Si sistemul de internet banking face toti banii.

      Servicii atat de proaste si o asemenea atitudine am intalnit momentan doar la CEC Bank, or mai fi facand si altii fitze, dar astia pe mine chiar m-au scos din papuci 😀

  3. Un mic pont iti vand daca primesti, e foarte important sa comunici cu tantiile alea cand simti ca innebunesti.

    De ex: daca iti vine sa injuri de nervi, zambeste, spune ceva calm de genu haideti doamna sunt sigura ca ma puteti ajuta sau .. nu va faceti griji o scoatem cumva la capat.

    Stiu ca asa ar trebui sa vorbeasca ei da scopul e sa-ti faci treaba fara sa innebunesti.

    Daca ne suparam asa la fiecare ghiseu, ni se face pomana la 50 de ani 🙂

    • Smile, salut si bun venit pe blog.

      Pontul asta mi-a fost bagat pe gat de la 5 ani, asa ca merge. Vorbesc socant de frumos cu toti indivizii astia, culmea, chiar si cand fac ceva pe mutra mea. Mi-ar placea sa pot fi un pic mai a dracului, dar se pare ca sunt carpa. 😀

      • Pai de ce nu zici asa Dojo, cand simti ca nu mai poti tipa naibii o data la ele.

        Nu stiu daca o sa-ti rezolve problema da o sa te simti mai usoara cu 20 de kilograme. Important e sa tipi doar petru tine, sa te descarci, nu ca ai pus la suflet, parerea mea.

  4. Nu ştiu cum faci, dar tot de astea păţeşti. Ba cu băncile, ba cu telefoanele… Mai ai vreo ceva de închis, conturi de reglat? 😀

  5. daca tot ai zis ca-ti plac banii marunti,ti-au facut astia o bucurie!
    am facut niste plati la cec-ul de langa bega,amabile doamnele!

  6. Asa de javre sunt “angajatele” astea… Le urasc ! Mai mare lene si impresie pe capul unor persoane n-ai sa vezi !

    Si toate astea pentru ca li se permite. Nu se da 2 bani pe clienti. Statul le permite sa isi puna cate comisoane vor. Traiesc ca in rai.

  7. […] articolul ăsta, legat de bunul simţ şi respectul găsit în agenţiile CEC, mi-am adus aminte de o discutţie […]

  8. @Dojo – Nu sunt client CEC Bank si nici n-as vera sa fiu, mai ales dupa ce am citit acest articol.

    Deocamdata sunt client la Banca Transilvania si la BRD, unde am si Internet Banking 24, bineinteles, cu cateva limitari fiindca sunt minor.

  9. Cea mai proasta banca cec bank…am un visa electron la ei astept cate 40 de zile sa mi apara banii din paypal pe cont..si anu asta in ianuarie am primit niste lire din anglia si am avut contu inchis o luna pt ca suma era prea mare si trebuia nu stiu ce masa confirmare….

  10. Mai, trecand peste experienta ta nasoala cu zecile de comisioane, eu nu inteleg cum in tara asta pe toti ii doare sa deschida gura si sa spuna un nenorocit de buna ziua! Pe cuvant, parca le scade rangul daca deschid gura aia (nici macar nu indraznesc sa sper la un aratat de dinti in forma unui zambet). Oare nu se spala pe dinti si le e rusine sa deschida gura sau care e faza?

    • Asta cu buna ziua e boala mult prea grea pentru Romania. Nici macar la intrarea in Romania cel de la vama nu poate saluta. El intreaba pe un ton aproape rastit: care e scopul calatoriei.

  11. Nu folosesc banca decat sa scot banii de pe paypal. De curand am primit un sms ca trebuie sa verific ca am sold negativ.

  12. Raiffeisenul si BCR pe mine m-au facut sa renunt la serviciile lor.Brd-ul este cam la fel ca Raiffeisen adica se misca incet, comisioane mari ,asta cel putin la mine la Sibiu

  13. Oho, aș avea multe de zis la articolul ăsta. În primul rând căcam așa lucrează românul la stat. În al doilea rând … eu una n-aș putea să mă port frumos când primesc în schimb nesimțire. Ridic sprânceana, mă uit urât, vorbesc la fel de urât și răspicat, eu chiar m-aș fi dus la aia să-i zic ”CE FACI, DOAMNĂ ???” .. din fericire n-am eu norocul să mi se întâmple ghinioane la bănci. ( al treilea rând ) Eu-s la Banca Transilvania, că mi-am făcut card din liceu pt alocație și am rămas la ei, oricum n-am eu multă treabă .. dar am fost de câteva ori să întreb una, două, și au fost foarte amabile și eficiente tipele, sau poate că am arătat eu prea fraieră și neștiutoare și li s-a făcut milă de mine. :))

    • Fataaa, e bine ca esti a dracului. Io nu pot, sunt pres. Mi-as dori sa-i mai pot pune la punct, dar is prea moale.

  14. aoleuuu … Bai, greu mai merge tarisoara asta … Iar astia de la banci, dupa ce ca au bagat lumea in rahat pana in gat, nici macar nu isi dreseaza angajatii sa zbarbnaie in fata clientilor.

    Auzi, Dojo, dar de ce schimbau aia de la Realitatea bancile anual??? Alta manevra de-a lui Vantu sau?

    • Probabil. Sau vreun smecheras de la Marketing dorea sa incaseze neste comisioane. Ca era o perioada in care, daca aduceai “carne proaspata” la banca luai ceva gologani pe fiecare nou cont. Si, cand aduceai aproape tot septelul din trust, iesea de o maslina 😀

  15. […] Thoughts No Comments Citiți despre cum este tratat clientul la CEC Bank. Pur și simplu bătaie de joc în cel mai pur stil românesc. Eu mă întreb totuși de ce sunt […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.